Känslomässigt fall

Datum: 2011-07-27 Klockan: 10:42:58 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Precis så. Ett känslomässigt fall.

Krasch sa de visst.

Ljudlöst.

Fast en smäll.

Samvetet gnager ändå då man inser att man har det ganska bra trots allt.

Men i stunden är man sig själv närmast.

Det är jag.

Egot.

Bara jag.

Kan inte jag få vara bara jag. JAG JAG JAG.

Varför kan inte bara jag få vara. Vara ifred. Skita i måsten. Göra som jag vill. När jag vill.

Stannar dock upp och tänker. Vet vad jag behöver.

Närheten. Uppmärksamheten. Kicken.

När vardagen åter ramlar över mig så är de just så.

Kicken.

Ingen förstår. Jag vet just här och nu vad jag tror mig veta kan hjälpa. Det som kan hjälpa är en del av det problem som ligger i detta. Så jag måste hålla igen. Tänka till. Ändra banorna. Jag vet. Ilskan kommer dock när andra ska bromsa upp. Fullt blås men samtidigt så svårstartad så jag vet inte.

Det sliter i mig. Vill så mycket. Skulle kunna göra explotioner. Men vet att det inte fungerar för jag har även en stoor bromskloss.



Bild: Jag på standen på Pland för säkert sex år sedan. Sitter här med min gojja Ville som idag bor hos Maria. Saknar dig gubben min.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Johanna

Skickar en stor kram

2011-07-27 @ 11:09:40
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Petra-Lantlig Charm

Hej gumman! Jobbigt för dig att känna så där. Önskar jag kunde hjälpa dig och få dig stark! Jag vet att du kan men man måste ju orka med. Den Tess som kom och hämtade en spegelskänk var en jordnära, pratglad och positiv tjej! Då tror jag att du var den du är och hon gillar ju jag :-)

Sätt inte upp för stora krav på dig utan skit i alla andra och vad alla andra tycker och tänker och va DU!!



Ang möblerna så är det indiska möbler jag gör, det har krånglat lite så jag fick tänka om. Du vet att min verksatd står öppen för dig om du kommer hit med det du vill ha ommålat! Vi kan göra ett paketpris på allt och ett bra sådant. Prata med Daniel om det!



Försök att ha en skön dag och slappna av och gör bara det du verkligen måste!



kram kram Petra

2011-07-27 @ 12:13:12
Länk: http://lantligcharm.se
Johanna

Finns här om du behöver prata! kram

2011-07-27 @ 22:17:05
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: