Bensinpriset...

Datum: 2011-03-11 Klockan: 10:22:25 Kategori: Allmänt

Herregud va bensinen har gått upp. Jag blir redigt mörkrädd.

Jo jag veet, de är oroligt i oljeländerna. Det är att värna om miljön men alla som MÅSTE ha sin bil? Kom för fan inte å säg att de finns kommunala medel. Ja klart de finns men de fungerar mindre bra på glesbygden. Alla som pendlar HAR inte möjligheten att ta tåg eller buss.



Jag pendlar själv nästan sex mil varje dag. Jag kan ju inte bara säga upp mig för att de är emot miljön att köra bil. För mig finns inte möjlighet till vare sig tåg eller buss då tiderna inte alls passar mitt arbete. Är jag då en dålig människa som inte går eller ta cykeln?



Ska jag prioritera om och inte åka till min familj då jag måste köra bil för att ta mig till dom? Ska jag gå till affären varje dag och handla istället för att storhandla? Är de mer miljövänligt?

Ska mina barn isoleras hemma för att vi inte kan ta bilen å åka till vänner eller på semester?

Å det finns ju så mycket mer som är dåligt för miljön är bilen.



Ska hela Norrland dö ut? För att vi inte ska åka bil till arbetet? De sak sitta isolerade i sina byar.... man ska stanna på hemorten, glesbygden men HUR om man inte kan få ta bilen.

Jag försöker åka bil så lite jag kan. Jag stannar på orten jag jobbar ibland och sover kvar för att spara både pengar och miljö men jag är väl kass som tar bilen. Jag borde ju ta mig ändå. ELLER?

Hur kan man ens disskutera så? Bra att bensinen är hög så folk får sitta hemma eller bli ruinerade.

Nej fy sånt vill jag inte höra för då anser nog jag att man inte bara har ett miljötänk utan även har andra problem.

Tåg drar el,,, bussar spyr ut skit med. Att få maten till affären kostar med transporter då ska man endast handla närproducerat. Ska jag handla en del av de närproducerade måste jag ta bilen för att köpa några av dessa varor. Jag kan inte gå några mil för att köpa mitt närproducerade kött. Men då kanske jag ska sluta äta kött?

Man kan dra detta HUR långt som helt. Hur EKO är kläder med denna märkning? HUr ren el har vi egentligen i våra ledningar hem?

Så tänk till lite.... du som kritiserar bilkörandet och gillar de höga bensinpriset.



Kommentera här 6 st

Kommentarer
Susann

Bra skrivet!

Det är helt galet va dyrt de är .

2011-03-11 @ 17:02:50
Länk: http://blogg.amelia.se/suzz40/
Lixy

Ja som jag skrev så är det en sak jag gör som jag inte är speciellt stolt över.

2011-03-11 @ 19:46:16
Länk: http://lixy.blogg.se/
Anonym

vad fint du gjort om din blogg.



håller med ang. bensin priset..å även om man bor i stan (Göteborg) så suger det med kollektivtrafiken..som dels ibl inte kommer och så fort det snöar/regnar så e det grova förseningar..och jobbar man so´m jag gör i hamnen så kan du glömma att åka buss/vagn om du inte jobbar exakt 9-5....



// Cicci

Mib

Hej, vad fint du har gjort!

Jag håller med dig i vartenda ord du skriver. Vi flyttade ut på landet för vi vill bo i vacker miljö nära naturen, men självklart måste vi då åka bil mera, för hit går varken bussar eller tåg. Så det där är tankar jag tänker ofta.

Kram!

2011-03-11 @ 22:08:09
Länk: http://mibfilosoferar.blogspot.com
O L I V I A

Hej! Tävling på bloggen just nu om ett jättefint halsband, kika gärna in och var med!http://lipstick.webblogg.se/2011/march/tavling-avslutas-133.html#comment KRAM!

2011-03-12 @ 08:37:45
Länk: http://lipstick.webblogg.se/
Johanna

a den är verkligen tänkbar, men sorlig också.

2011-03-12 @ 10:01:29
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: