En ny dag

Datum: 2011-03-10 Klockan: 09:25:02 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Känner ett lugn.

Jag hinner allt jag ska. De handlar om stuktur och det är främst planering. Vidare att man även tar hjälp. Varför är de så fult att be om hjälp? Varför stå där som en martyr å inte be både make och barn att hjälpa till? Samhället?

Jag vet att om jag sliter ihjäl mig själv kommer jag inte få en guldstjärna. Aldrig. Kanske av mig själv men ändå? Nej vi måste våga be om hjälp.

Våga släppa taget om saker med och kanske i vissa fall tänka om helt.

Måste vi serva våra barn till hundra procent? De måste kunna lära sig att ta ansvar. Även våra barn med funktionsnedsättning. August lär sig hela tiden. Han växer för allt han kan och får hjälpa till med.

Man måste om man ska få ihop vardagen. Strukturera och planera. Prioritera.

Jag prioriterar även mig i mitt liv. För att jag ska orka och må bra ja då måste jag ta hand om mig själv också. Ingen har någon som helst nytta av mig om jag inte mår bra och klarar av livet.

Nåja... jag får ihop mitt livspussel. Inte alltid men för de mesta. Jag är kanske lyckligt lottad... eller konstig. Men ja tror jag väljer det som är av vikt i livet.



Städa tvätta och laga mat... sköta barnen och sig själv. Vårda sina intressen och träna. Träffa de underbara vänner jag har och vårda rellationer, Ja jag tycker nog att jag lyckas.


Kommentera här 9 st

Kommentarer
Sandra

Ja men absolut, det är det ju.

Fin din header har blivit!

2011-03-10 @ 11:50:29
Länk: http://sandrasobecks.blogg.se/
Linda-Blivande Mamma

Varsågod blir en del böcker såhär nu när man inte annat kan göra än att vänta!

Hihi ja vi får se hur det stämmer på mig;) Skall bli spännande att se;)

2011-03-10 @ 12:02:14
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Mia

Å vissa dagar är man bättre än andra på att finnas för andra och sig själv, en balansgång man går genom hela livet liksom.



Bra att du gjorde något och skrev ditt brev tycker jag ... kan bli fler som kommer igång man vet ju aldrig och kanske någon mottagare får upp ögonen för att man inte kan ta vissa beslut hur som helst, utan förankring i verkligheten alls.



Nu äntligen ska jag få semla, chefen bjuder så iväg med mig o smaksa på ... kraaaaaaaaaaaaam hörs snart!

2011-03-10 @ 12:50:27
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
soffie

va fint du gjort i bloggen,

min son håller på att utredas för en inåtvänd adhd så vi får se vad det blir,

vad bra att du mår så bra i dig själv och din August får verkligen en stabil grund,kram

2011-03-10 @ 18:51:16
Länk: http://soffie69.blogg.se/
i min lilla lilla värld

Det är ALDRIG fel att be om hjälp!!

2011-03-10 @ 21:44:17
Länk: http://saratilling.se
wondergirl

Hej Tess! Måste säga att du fått en ovanligt fin layout på sidan. Ser riktigt proffsigt ut, och lättare att läsa. Härligt att du känner att du lyckats!

Kram

2011-03-10 @ 22:06:43
Länk: http://www.wondergirl-tankar.blogspot.com
Gurkiss

Nog är livet och alla måsten ett pussel, verkligen.

Att be om hjälp har jag sååååå svårt för och det är en del i DBT´n som vi jobbar med. Jag tycker att jag verkligen får tankeställare utav de olika modulerna i DBT´n. Det är enormt spännande och man blir sporrad till att verkligen vilja förändra. Dock är det också jobbigt med allt jobb med de hela men det är det verkligen värt.



Så fint du fått här inne gumman :)



Massa kramar <3

2011-03-11 @ 07:56:39
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
Ingmarie

Kloka ord från en klok kvinna!

Klart man måste skärpa till sig o be om hjälp(är det något som vi kvinnor lider av mer än männen,det verkar så)

Sedan är det ju de som tror att det bara finns rättigheter,men varje rättighet följs av en skyldighet antar jag.

Just nu så ställs förhoppningen att ALLT blir så mycket bättre när VÅREN kommer,om den nu kommer?



Allt gott till Karlskoga från Österlen

2011-03-11 @ 09:43:31
Länk: http://frujacobsen.blogg.se/
Johan

Du har helt rätt. Man måste våga be om hjälp. Det är så fel att det ofta idag ses och känns som ett misslyckande att be om hjälp, att sträcka ut handen och erkänna för både sig själv och andra att man faktiskt inte är så stark för tillfället, att man inte klarar hur mycket som helst. Det ska inte vara ett misslyckande, inte alls. Att be om hjälp ska vara bra. Oftast är det bra, men det känns inte bra. Inte där och då. Efteråt känns det bra, men inte då. Då känner man sig svag och misslyckad. Men det är fel. Det ska inte vara så, men hur ska vi förändra den bilden?

2011-03-12 @ 23:01:24
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: