Läsläxa

Datum: 2011-03-22 Klockan: 21:31:20 Kategori: August/barnen/Autism

Såhär ser August läsläxa ut.

 

August kan ju inte läsa ännu men detta är ett sätt att lära sig. Genom att ha en bild över ordet så kan han koppla ordet till en bild. Det enda ord han måste lära sig här är ordet KAN.

En mening kan se ut såhär Johan:

JAG KAN CYKLA

DÄr JAG är en streckgubbe som pekar på sig själv, alltså JAG, ordet KAN och sedan en streckgubbe som CYKLAR.

Man kopplar ihop det med det visuella.

Jag hoppas han ska lära sig läsa genom detta sätt som verkar väldigt finurligt.

Man kan ju i detta läge säga att man låtsasläser och det stärker även känslan av att KUNNA. Det är viktigt.


Kommentera här 10 st

Kommentarer
Helene

Vilka bra böcker det finns idag för barnen !!

Ha en härlig onsdag.

Kram Helene.

2011-03-23 @ 08:07:33
Länk: http://helenesdagbok.blogg.se/
i min lilla lilla värld

Va smart... Tänk va påitiigt att är nu för tiden

2011-03-23 @ 12:44:46
Länk: http://saratilling.se
Maria

Hejsan!



Bifiform har jag testat också, men det hjälpte inte mej. Jag hoppas att du får hjälp av dem, skönt att få testa dem gratis =)

Jag tar Inolaxol just nu för magen och det funkar halvbra, men bättre halvbra än inte alls!



Tusan för att flytta med all packning osv, ska bli så skönt när det blir klart! Det gör ca 900 kr mindre i månaden i hyreskostnad, så det tänkte vi spara undan. Vi ska spara till flytten till fastlandet, det är svindyrt att åka färja med bil+släp och sen allt annat som tillkommer. Vet att flytten hit kostade i runda slängar 25000 kr och då fick vi åka i 2 vändor för att få med allt!



Vi kommer att flytta till västkusten, inte 100 bestämt vart än och vi ska försöka att få till det till nästa höst i så fall. Det är ju så mycket som ska klaffa med arbete och bostad, så man behöver vara ute i god tid med planeringar...

Jag hade gärna velat bli klar med Fk och så först, men det projektet har jag lagt ner, jag orkar inte längre, det får bli som det blir, man har ju hållit på i så många år nu. Jag behöver draghjälp av kunniga om jag ska orka vidare!



Hoppas att allt är bra med er alla!



Ta hand om dej

kramis

2011-03-23 @ 19:12:18
Länk: http://tidsfrdriv-m.blogspot.com/
i min lilla lilla värld

Jepp, min mage har aldrig riktigt läkt efter många år av bullimi =(

2011-03-23 @ 21:36:11
Länk: http://saratilling.se
Marcus Å

Allt bra idag då?

2011-03-24 @ 06:53:23
Länk: http://slipsens.se
Lixy

Nej jag vet att folk gör det när det handlar om vikt, men om man pratar om tex strängteori så blir folk inte så känslomässigt involverade, det är ju också fakta.

2011-03-24 @ 10:00:24
Länk: http://lixy.blogg.se/
Pernilla

Jag gillar inte heller Bard, så vet inte heller om jag kommer se Idol i år eller inte. Trist när det blivit så många förändringar...



Ha en fortsatt bra dag!!

2011-03-24 @ 12:09:33
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Mia

Härligt med såna böcker, bilder ger en ju vägledning till själva orden :-D



Precis tillbaka från tvådagarskurs, mycket instoppat i liten hjärncell, trött o lite nedstämd faktiskt (pratade om stress sista passet igår o blev lite down, men det går förhoppningsvis över snart).



Kaffe o köra igenom listan på att-göra-saker (inte var nåt gjort när jag kom hit, konstigt va)!!



kramis

2011-03-24 @ 12:44:19
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Johan

Det är smidigt! Bra! Man måste vara öppen för alternativa vägar, se möjligheterna istället för begränsningarna, och det där låter jättebra! :)



SV: Mycket av det där sitter i huvudet, men jag förstår vad du menar. Det är inte alltid kul, ibland vill man bara strunta i det, men när man väl kommer igång går det oftast bättre. Du klarar det Tess, det vet jag. Kämpa vidare! :)



Oj, det var billigt! Tror inte LHC har sådan studentkampanj... Kanske, men i vilket fall känns det inte som jag måste gå och se LHC. Visst att det är kul att gå på hockey, men man vill ju se sitt eget lag. Det blir mycket, mycket roligare då. :)

Radiosporten finns ju alltid, både webbradion och vanlig FM. Annars kan du följa livescore på stats.swehockey.se :)



Nej, då ska du inte springa. Springa med dåliga skor är bland det sämsta man kan göra i träningsväg. Det frestar bara på för benen och benhinnorna, risken för benhinneinflamation ökar rejält. Jag har haft det, har problem med benhinnorna då och då, och det är ingen hitt kan jag säga...

Så ta det lugnt, powerwalka lite så länge, tills du har råd med nya skor. Daniel kan ju köpa åt dig på Löplabbet, man har tydligen studentrabatt där såg jag förut... :)



Senare idag åker jag in till stan (Linköping) och sover hos en kompis till imorgon, för då åker vi ju till Idre! Hon ska också med dit, så det blir smidigast så.

Hoppas du får en bra dag! :)

2011-03-25 @ 10:10:45
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Mib

Verkar ju vara en bra bok det där! Kul!

2011-04-03 @ 11:13:33
Länk: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: