Att hitta motivationen.

Datum: 2011-09-04 Klockan: 20:25:00 Kategori: August/barnen/Autism

Har pratat med en annan mamma idag som kan detta med Son rise.

Jag har tänkt försöka mig på att jobba så med August. Enligt den metoden.

Att hitta barnets motivation är en del i detta. Vad älskar August frågade hon.

Stenar.... pyssla och djur.

Så nu ska vi jobba med stenar och pyssla med bokstäverna i lera och pinnar och sådant han tycker om. Hitta bokstäverna i saker han gillar. Läsa om stenar. Titta på stenar. Om man älskar något och tycker om det är det ju lättare att lära.

Jag har suttit idag och tagit fram lite eget material. Små stenar att göra bokstäver med. Jag har även fotat och plastat in. Vi ska jobba en vecka i taget med en bokstav har jag tänkt.

Såhär kommer det lite bilder.









Så är tanken att man ska lyfta barnet. Prata om allt i en positiv anda. Berätta om det som är bra och uppmuntra så barnet känner att man visst kan.

Vi börjar med A. A kan August redan. Därför startar jag där för att han ska få en rejält bra start. Han kan. Jag vet det. Men vi måste få till de.

Man är beredd att prova allt. Det som är bra är att det finns en annan mamma i stan som KAN detta. Hon gav mig många bra tips och råd. Sedan har Malou jobbat med detta innan så hon kan detta. Vi ska bara köra igång.

Jag hoppas lite träning där han tycker det är roligt ska vara vägen till kunskap. Det finns där inne. Det vet jag.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
britta bloggar

Hoppas det går bra! Lycka till!

2011-09-04 @ 21:09:23
Länk: http://brittabloggar.wordpress.com
Cherrie Granlund

Åh, vad glad jag blir!!! Vad kreativ du har varit! Fantastiskt!!! Jag blir också lässugen. Och Malou kan det här som sagt! Plus att du kan alltid känna dig fri att fråga mig om det är nåt.



Kram,

Cherrie

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: