August till häst

Datum: 2011-09-29 Klockan: 07:50:21 Kategori: August/barnen/Autism

Eftersom få ens verkade ha sett när August rider så länkar jag återigen till Malous blogg och klippen hon la upp. Var tog kommentarerna vägen? Inga hos mig, inga hos Malou? Är detta av ingen betydelse alls? Jag menar verkligen att han ÄR duktig. Gå in och kika.

MALOU


Stolt mamma kan ja bara framföra.




Igår hade August varit tvär i skolan. Givetvis funderade jag på varför? Han brukar inte vara på de sätt i skolan som fröken beskrev för mig igår. Jag blev minst sagt fundersam.

På kvällen återkom jag till tankarna. Jag hade somnat om. Vi kom upp en halvtimme senare än vi brukar. Inget som borde hindra från att hinna för vi brukar alltid ha gott om tid. Men August kan vara aningen omständig på morgonen så man får påminna många gånger så han inte fastnar på något ställe. En stressigare morgon medför ju trots allt att det inte finns så mycket tid för dessa stunder.

Där hade jag nog EN av orsakerna.



Eftersom vi kom iväg sent så stannade jag inte på den vändplan jag brukar utan stannade efter vägen och släppte August så han kunde springa en närmare väg in till skolan.

Här var nog den ANDRA av orsakerna. Lite vilsen stod han där innan benen fick fart.

Givetvis är de bagateller för oss andra. Men jag inser nu att han är mer inrutad än jag förstått eller ens tänkte på igår.

Idag kör vi de vanliga rutinerna. Hoppas orsakerna var dessa och att August slipper en dag där han känner sig tvär och olik sig. MIN prins.

Idag bär jag linnet han och Malou tryckte på. ( Tyvärr svart med rött tryck så de syns dåligt, men inte mindre stolt för de. ) Det står: FRÅN AUGUST OCH MALOU TILL MAMMA....




Igår gick jag även med i föreningen ATTENTION. Ett enormt varmt mottagande fick jag och nu hoppas jag verkligen att jag hittat en förening där alla får plats och alla kan få hjälpa till med det de kan. Jag vill så gärna kunna vara ett stöd för andra. Jag vet att jag har massor att ge även om jag inte är så duktig på föreningslivet ännu. Men jag vill lära mig och framförallt ge det stöd jag själv fått från andra föräldrar i samma sits som jag. Det är dom som lärt mig mest. Nu vill jag hitta ett forum där jag kan göra samma sak. De är dax att finnas för andra. Ge de jag själv fick och haft så stor nytta av.


Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: