Appar

Datum: 2012-04-24 Klockan: 00:02:20 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Laddade ner lite appar för sömn avkoppling och positivt tänkande.

Det har fungerat.

Idag kunde jag varva ner en stund. Det gjorde att jag sedan kunde hjälpa killarna med skolarbete. Jag orkade. Det gick lätt.

Jag var förvånad. Men det är bra. Positivt. Skönt.

Oskar förberedde sig för sitt muntliga framförande i nationella provet i svenska. Ämnet relationer ledde till valet av att ha ett syskon med autism. Han valde ut underbara bilder som visar August så som han är och berättade utifrån dom om vad August gett honom.

Förståelse för att olikheter kan vara bra. Att vi duger precis som vi är. Kunskap. Utan August hade han säkert inte haft de kompisar med diagnoser han idag har. Jag är stolt över honom. Att någon har sina egenheter ser han aldrig som något konstigt. De är ju så just den är och de har kul ihop ändå.

Underbara unge.

När August kom hem och hörde att Oskar skulle berätta om honom och Oskar i skolan ville han höra.

-Det var en bra saga om mig, sa han och såg lycklig ut.


Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: