Dagen som föds

Datum: 2012-04-25 Klockan: 09:29:00 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Solen skiner. Kylan biter lite i min kind men jag känner att jag faktiskt lever.

Efter kraschen där inga bromsar fanns att ta till och där varningslampan lös så rött lever jag trots allt.

Skadan är skedd. Omplåstrad och ofullständig. Men levande.

Verktygen och handling måste jag fundera kring. Jag har tänkt mycket.

Några saker har jag beslutat. Jag tänker ha bandaget och plåstren men sedan får jag häva körförbudet och ta bättre hand om saker som behöver smörjas och kollas. Att jag tar hand om innan olyckan är framme igen.

Dagen är ljus. Kroppen gör ont. Trött. Jag ska vila nu. Det är ett krav. Jag hör.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Sofie Persson

Tess min vän hur är det med dig? Jag kan läsa mellan raderna att det inte är på topp. Tack för alfabets/tecken planschen nu har jag kopierat och laminerat så det finns lite bokstäver att jobba med.

Jag ska bara försöka fixa en låda så alla kan ha sitt eget fack, typ en abc låda. Det är lättare att hitta varje bokstav då.

Många kramar till dig tills nästa gång!

2012-04-26 @ 19:03:57
Länk: http://kajakpaddlaren.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: