Varför?

Datum: 2012-12-16 Klockan: 09:34:56 Kategori: Allmänt

Varför ska en svart docka klippas bort i teves Kalles jul? Om vi tar bort alla svarta och pepparkakor osv blir det inte lite snett då? Som om det är något fel att vara en svart docka som blir kontrolerad som de övriga leksakerna innan de når tomtens stora säck??
 
Jag hade själv en docka som liten som var brun..... de var väldigt populära när jag växte upp. Är det fel?
 
Nej jag tycker detta har gått för långt. 
 
Jag kan fira jul och annat utan en färgad docka i teve men jag begriper inte varför detta är ett problem och fel för det blir som om man bara kan vara vit i alla sammanhang och vad en pepparkaka har med människor med annan hudfärg att göra begriper inte jag överhuvudtaget.
 
Men jag är väl konstig som inte förstår detta.......
 
 

Kommentera här 1 st

Kommentarer
JUNITJEJ

Visst har det gått för långt?

2012-12-19 @ 22:20:38
Länk: http://www.junitjejen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: