Men Hallåååå??

Datum: 2012-01-21 Klockan: 08:29:00 Kategori: August/barnen/Autism

Å så kollar man posten.

Ett brev i sonens namn. Okej. Inkomstuppgifter. Första tanken va att jag har ju förfasen lämnat in för barnomsorgen. Satt å störde mig tills Daniel säger att de är ju från Socialen. Socialen? Fattar noll. Läser. Tittar. Tänker.

Alltså vi har ju avlastningsfamilj åt August. Men då betalar man för maten. En avgift per dag. Jag har ALDRIG lämnat in någon inkomst. Har trott att det är en avgift samma för alla.

Jag vet ärligt inte HUR många gånger jag läste pappret. Ensamstående. Inga utgifter för boende? Ja hade man det skulle man fylla i. Jag har HELA tiden haft huset och Make sen jag fick den här hjälpen till mitt barn.

Å så ramlar trögpoletten ner. Det är AUGUST de ska ha inkomstuppgift på. Man ska skriva i om han har utgifter för boende, God man osv. Men HALLÅÅ han är NIO år. NIO! Är de många nioåringar som har inkomst av tjänst? Någon enstaka har säkert pengar så de får ränta osv men HUR många?

Daniel säger att de går säkert per automatik ut till alla som har hjälp. Men ändå så har de ju kollat med myndigheter i övrigt, så många uppgifter står ifyllda och ja menar varför sätter man inte en gräns i systemet? Å varför har vi inte fått något sånt här innan? VARJE år ska de in står de. Vi har haft hjälp i flera år.

Det är heller inte första gången de blir konstigt. Saken är den att förut kom räkningen i mitt namn. Så en dag ringer sonens pappa och undrar vad de är för räkning han har fått. Då visar de sig att HAN fått denna räkning. Å HUR de hade gått till ja se de visste de inte. Jag har nämligen egen vårdnad. Barnens pappa har aldrig sökt denna hjälp från socialen så han finns ju inte ens med i de rullarna. Nej ingen förstod på Socialkontoret. Kan lova att jag va lite vass när jag ringde då de heller inte har en aning om VARFÖR jag har egen vårdnad. Nu har vi det enbart av praktiska själ och det har inget att göra med att mina barn inte kan vara hos sin pappa eller något i den bemärkelsen. Men de VISSTE ju inte dom. Efter detta kom räkningen helt plötsligt i sonens namn.

Bara detta är ju udda. För det är ju inte August som betalar detta och OM han nu hade haft utgifter för korttidsboende eller god man så hade ju jag som mamma fått betala detta med. Han är som sagt NIO.

De ville även veta om man var med i kyrkan eller annat samfund. Okej. Ja de är han ju men INTE jag. Jag ska ringa imorgon. Spela lite dum. Sånt e skoj.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
marie

Vore intressant att höra svaret....



Hej förresten, ett tag sedan jag lämnade avtryck. Mitt liv har gått på lite sparlåga, Kikar in men har inte komenterat..



ha en skön helg. Själv drar jag snart till jobbet..

kram

2012-01-21 @ 10:19:05
Länk: http://mariekjerulf.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: