Sjukhuset och bukspottkörtelinflamation

Datum: 2012-01-06 Klockan: 10:07:38 Kategori: sjukhus/sjukdom

Dagarna går trots att jag inte ens orkar läsa. Energi har ja knappt till toabesök.

De är ganska hopplöst känns de som. Jag har svårt hitta gnistan.

Igår träffade ja gyn. Jag träffade även dietist samt smärtläkare. Så igår när smärtorna kom fick ja helt andra mediciner som tar kramper i de inre organen. Mer de neurologiska. Jag har även fått ny medicin för min ibs. Men nu har ja väl kommit fram till att de smärtor ja har inte liknar mina ibs smärtor. De är bukspottkörteln som drar igång när ja äter.

När så smärtan kom igår fick jag prova två nya mediciner. Det tog lite tid men jag vägrade blanda in andra läkemedel. Då vet man ju inte vad som är vad. Det gav sig. Fortare än de andra dagarna med all morfin i alla dess former och lugnande och kramplösande. De tar helt enkelt inte samma saker. Men borta blir man av dom.

Dessa smärtanfall tar enormt på kroppen. Jag är jättetrött. Mår väldigt illa. Har svårt att komma igång. Det finns ingen energi alls.

Men jag har både Psyk smärtdocktor å dietist i mitt tänk. Ingen tycker de är konstigt att detta tar på psyket. Oavsett vad man har i bagaget.

Solen skiner utanför mitt fönster idag. Min granntant på 91 sover. Det verkar ganska lugnt på avdelningen. Snart kommer nog grannens dotter hit. Hon är här större delen av dagen och kvällen. Båda är rara. Hon tycker de är tryggt med mig bredvid som hör skillnaderna i mammas mående. Man är ju trots allt van.

Just nu orkar ja inte se framåt. Jag är bara här. På sjukhuset.


Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: