Skräp och lycka

Datum: 2012-04-01 Klockan: 00:05:19 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Så tog jag tag i röran. Sovrummet blev rensat och städat. Hoppas kunna få klart runt fönstren snart. Men de blir bra. Skönt med ett fönster istället.

Jag vill givetvis göra om här inne. Snart. Men inser att allt annat halvklart bör göras först. Jag måste låta de vara även om jag vill få detta som jag vill. De enda jag inte satt min prägel på.

Jag hoppas kunna rensa garderoberna och gå igenom kläderna. Rensa bort. Se vad som passar. Snart tio kilo. För mig är det inte positivt. Jag äter dåligt. Matlusten saknas. Jag har snart inga byxor som sitter uppe. Inte ens mjukisbyxor.

Att köpa nytt är inget att fundera över. Tyvärr har mycket kläder rensats. Vem trodde jag skulle komma i dom? Förra året var jag tvungen att köpa mycket nytt. Det är nu för stort.

Nåja. Lite mindre rörigt. Saker har kommit upp på vinden. Saker ska slängas. Saker bli färdiga. En sak i sänder.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Maria

Det där med pendelvikt är aldrig kul, dyrt blir det också. Så där håller jag också på. Så när det skiftar i en hel storlek på speciellt byxor så tar jag fram det som jag har sparat sen tidigare. Förr brukade jag slänga eller ge bort och köpte nytt, men så var man där igen, när man behövde det man tidigare kastat eller gett bort...

Skönt att det går framåt med huset, det kommer att bli görbra!

mariellejohnsson

Åh jag skulle gärna gå ner i vikt, men allt är ju relativt och det beror ju på varför man går ner. Så jag förstår att det där inte är lika för dig just nu.

Många kramar.

2012-04-01 @ 17:50:47
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Linda

Det är härligt när man väl lyckats göra de där rensningarna och renoveringarna, det som behövs men är jobbigt att ta tag i. Till påskhelgen ska vi äntligen måla om källarhallen. Det har vi tänkt sedan i somras....men nu ska det bli av.

2012-04-01 @ 23:55:00
Länk: http://tjock-till-smal.bloggplatsen.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: