Nya tankar

Datum: 2012-10-16 Klockan: 08:28:38 Kategori: Allmänt

Så kommer dom. De där tankarna som jag inte vill ha. De där som får mig att må dåligt och som jag faktiskt i ärlighetens namn inte vet varför de kommer.
 
Oron. Känslan av att inte vara delaktig och som gör att jag inte känner att jag vet hur allt är. Hur saker tolkas och hur andra upplever just mig. Jag. Den där personen som få verkar orka med. Hon som inte är som andra. Hon som missuppfattas och som är en sån man inte bjuder med på tjejkvällen. 
 
Varför har jag hamant där jag är? Är det bara jag som är fel eller är det bara så att jag inte är önskvärd i alla fall? Vad har jag gjort för att hamna så utanför?
 
Nu finns det andra situationer där jag känner att jag inte är en del i sammanhanget men där saker bestäms över mitt huvud. Jag får svälja och jag får ta det som det är. Bara acceptera. Varför? Varför är jag inte delaktig när jag ändå är inblandad?
 
Samtidigt är jag rädd. Livrädd. Jag vill inte få höra de där sakerna om alla fel jag gjort eller gör. Jag vill inte känna mig sådär dålig och svår. Jag vill inte höra att det är mig det är fel på. Jag som gör fel och som ställer till det utan att jag ens förstår varför saker har hänt. Jag är så nere över att hela tiden behöva vara på min vakt. Ledsen över att känna mig ibekväm och rädd att göra fel. Fel i mitt eget hem, mitt eget liv. Jag.... vem får jag vara?
 
Som jag kämpar, som jag jobbar med just mig. Med JAG....
 
Duger jag? Är det bara min skyldighet att följa uppsatta regler jag inte själv har satt upp? Är det bara jag som ska ändra på saker och anpassa mig tills dess att jag inte är jag? Är det bara jag som ska vara till lags och vem granskar de runt mig? Vem säger vad de får och inte får? Varför är det alltid jag som ställs till svar och som är den där som gör fel? 
 
Jag,,, jag som gör fel. Jag som är en dålig människa. 
 
 
För mig stämmer inte detta. För mig är det inte ens rimligt. Jag förstår inte ens hur det kan bli såhär. Jag kan inte ens förstå att jag gör så fel. Min verklighet stämmer inte överrens med kritiken. Min verklighet ser annorlunda ut. Är det då jag som är så dum så jag inte förstår? Är det verkligen inget värt det jag gör? Har gjort?
 
Avundsjuka. 
 
Sjuka människor. 
 
Bara jag kan anpassa mig så kommer allt ordna sig, eller?
 
 
 

Kommentera här 2 st

Kommentarer
jaana

Nu tar du bort tankarna med en gång! Du är värd mer än de andra- de vill vara som du. KRAM

2012-10-16 @ 13:53:12
Länk: http://bananajaana.blogspot.se
Johan

Du är grym, Tess! Du kan det du vill, det vet jag. Det gäller att inte låta sig bli trampad på. Det är lättare sagt än gjort, men jag tycker det ändå är viktigt att komma ihåg att man alltid ska vara sig själv. Du är den du är och det ska du vara stolt över. Sen att alla andra kanske inte uppskattar det av någon anledning, det är deras sak. Man kan inte stå på god fot med allt och alla, vissa, ibland fler än för andra, kommer man bara inte överens med och då är det bara att försöka strunta i dem och lägga sin energi på andra, de som bryr sig, de som finns där, de som respekterar dig precis för den du är.

SV: Ja, så är det ju. Det är en djungel det där, men jag hoppas också det löser sig snart och att jag hittar något som jag trivs med och som samtidigt inte kostar allt för mycket... :)

Ja precis, så är det ju! Verkligen! :)

Ja, klart att det tar på energin, för som du säger så är det ju en process. Det tar tid och det är du säkerligen väl medveten om, men jag kan säga att det märks skillnad, det gör det. :)

Ja, det hoppas jag verkligen att vi kan göra! Det vore superkul! :)

Annars rullar allt på för mig. Det är mycket träning och lite studier. Studierna har hittills funkat ganska bra i höst, så det är ju positivt. Får se vad det blir till våren, för den här kursen tar ju slut till jul.

Ta hand om dig!

2012-10-17 @ 16:58:58
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: