Tankar

Datum: 2012-10-01 Klockan: 10:53:09 Kategori: Allmänt

Tankarna som virvlar, virvlar likt höstens gulnande löv i stormen, i regnet. Tankar som inte vissnar ned som annat om hösten. Tankar som spirar likt vårens nyutsprungna knoppar. VÄxer sig starka till en sanning. En sanning jag inte vill ha. En sanning som gör mitt liv begränsat. Begränsningar jag hatar. Tankarna som jag mår så illa av. 
 
Önskan av att kunna stänga ned, stänga av. Leva utan. 
 
Om jag lyckats. Då när jag lyckats stänga av en automatisk tanke så är det något nytt som händer och mina tankar återkommer med sådan kraft att jag inte orkar resa mig på dagar. Jag förstår inte varför jag måste känna detta. Känslan av att vara påpassad och där jag måste försvara mitt och mina val i livet. Jag ska försvara mig... den jag är. Det jag gör och varför jag gör det.
 
Hänsyn, gentemot allt och alla men vem tar hänsyn till mig och mina val eller svårigheter? Vem bryr sig om mig överhuvudtaget när de kan klampa på och klampa ner och göra mig så trasig? Göra mig så illa. Göra mig liten och tillintegjord. Vem har rätten att kräva saker av mig när de sedan behandlar mig som skiten under deras förbannade skor? Vem har rätten att klampa ner och förstöra mitt liv?
 
Jag väljer bort och rensar ut men tyvärr kan jag inte få bort alla som gör detta ur mitt liv även om jag så gärna ville och rent praktiskt kunde så kan jag inte. Jag kan inte och kan inte gå in på orsakerna här. Jag vill inte ha människor i mitt liv som gör mig illa och jag värjer mig så gott jag kan men så går det inte och jag vet här och nu att detta kommer fortsätta. Jag vet inte hur jag ska orka. 
 
Jag tar en dag i taget. Jag försöker att inte tänka på det fast de automatiska tankarna kommer ideligen. 
 
Vad har jag gjort dig för att förtjäna detta? Är du lyckligare om du trampar på mig? Är du så missnöjd med ditt eget liv så du måste göra andras till det helvete som det resulterar i? Är det så att jag inte är värd bättre eller att du kan bidra till att alla mår bättre och att saker fungerar? So
ver du gott om natten eller gör du allt för att hitta mer att förstöra?
 
Hur ska jag värja mig? Hur ska jag kunna må gott i detta?
 
 

Kommentera här 6 st

Kommentarer
Jazzy

Självklart vill man inte ha elaka människor i sin närhet, men ibland är det svårt att bli av med dem. :( Man måste i alla lägen försöka att skaka av sig allt elakt de säger, men det är så mycket enklare sagt än gjort...

2012-10-01 @ 13:33:08
Länk: http://jazzyjazzy.blogg.se
Johanna

Ja det blir det säkert :)

2012-10-01 @ 15:27:35
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
mariellejohnsson

Vad bra skrivet Tess! Jag känner igen mig. Kramar!

2012-10-01 @ 17:00:52
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
sofie Persson

Hej Tess! vad roligt att höra från dig igen! Jag har saknat din kontakt, så det var kul att du skrev i min blogg. Jag har fått en tjänst som tf. rektor på en gymnasiesärskola. Hoppas att allt är bra med er stoor kram till er<3

2012-10-01 @ 19:13:38
Länk: http://kajakpaddlaren.blogg.se
Jessica Högberg

oj, du gör ju helt rätt som försöker sortera bort... alla går inte , jag vet, men man måste då bestämma att vad dom säger spelar ingen roll... sätt i tanken på dej en oljerock och låt det rinna av som vatten... det kräver lite träning, men det går!! Kram till dej

2012-10-01 @ 19:51:29
Länk: http://lchftrollet.blogg.se/
Fnulan

MEN VÄNNEN..... Kan man hjälpa dig???

2012-10-02 @ 21:11:48
Länk: http://www.bloggfamiljen.se/fnulan
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: