Vår framtid

Datum: 2012-10-04 Klockan: 08:26:40 Kategori: Allmänt

En framtid. 
 
Tankar om och omkring framtiden.
 
Mina underbara fina barn.
 
Jag.
 
Vi.
 
Hur ser vår framtid ut? Hur kommer det bli för mig och barnen?
 
Tänk va mycket man tänker kring barnen? Hur kommer de klara skolan och hur kommer funktionsnedsättningarna hindra eller vara en tillgång?
 
När det gäller Albin vet vi ju inte så myket ännu men vi har hittat en bra grund att stå på och det går framåt. Jag är inte lika livrädd längre. Jag har tillräckligt med kunskap för att veta att det alltid finns vägar.
 
August,,,, jag ser hur det sakta går framåt. Det vore värre om jag inte såg en utveckling alls men självklart vet jag att det inte går i samma takt som för andra. Jag vet att han inte når målen i skolan, de där målen alla barn ska klara oavsett vilka funktionsnedsättningar de än har. DET oroar och gör ont i mig. Att mitt barn inte klarar målen som barn utan funktionsnedsättningar kan klara. Det skärmmer mig att skolan idag är så stel så att alla är lika. Alla ska klara samma saker. Det har aldrig varit så.
 
Kan känna att det var lättare förr. Det fanns alternativ. Alla var inte tvugna att vara lika duktiga på allt.
 
Det gör ont när jag tänker på svårigheterna man inte kan ta hänsyn till. Men jag tror på framtiden. Jag vet att saker kan hända som man inte trodde var möjligt. Jag vet att mitt, mina barn har förmågor som gör att de kommer klara framtiden. De har tron på sig själva och de kan så många saker. Jag vet att jag ger dom en grund att stå på där de vet att inget är omöjligt. Jag tror på mina barn.
 
Jag är så innerligt glad att jag tror på framtiden och att jag fick bli just mina barns mamma.
 
 
BIld: Min August fem år.... idag är han tio och tänk vad mycket han kan idag.
 
Jag TROR på mina barn, på mig och på famtiden.
 
 

Kommentera här 2 st

Kommentarer
Anettte

Som mamma går man nog alltid i funderingar kring just sina barn o framtiden ! Vet hur det känns
kram

2012-10-04 @ 08:54:21
Länk: http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se
Mia

Tycker också det är uppåt väggarna att alla ska räknas som lika, ingen är den andre lik oavsett med eller utan funktionshinder, vi har olika inlärningstid så är det bara (finns det säkert forskning på men det går ju inte våra politiker efter för de vet ju bäst!!).

Härligt, ska du göra tycker jag, ni är en fin familj som fixar allt ni föresatt er att fixa ♥

2012-10-04 @ 10:10:46
Länk: http://fredthevov.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: