Måndag morgon...

Datum: 2008-08-04 Klockan: 09:57:09 Kategori: Allmänt

Då går ja in på min tredje semestervecka å nu ska Daniel iväg å jobba kvällen efter att ha varit sjuk i fyra veckor.... Blir själver med FEM barn..hujedamejjen...ja ja de kommer ju gå bra de med de vet ja ju men ändå.... TRIST.

Ja har inga planer för dagen alls men ska väl plocka av lite Björnbär för trots regn å rusk några dagar så är flera mogna nu såg ja,,, GOTT..

Ringde F kassan eftersom ja inte fått ersättning när ja va hemma med August sist.... jo visst de bygger om sin kundtjänst å ja hade BARA plats 288 i kön... En karl säger DU HAR PLATS.... En kvinnas röst kommer in 288.... när man passerat under 200 strecket säger karl hela raddan själv ha ha ha e de de nya att över 200 hjälps de åt att säga platsen å under hundrakan datarösten säga de själv...KOm till slut fram å visst de behandlar mitt ärende men ja får pengar. De är ju nya regler att man ska be skola och förskola intyga att barnet inte varit där,, ja har ingen barnomsorg som de ser ut nu pga flytten osv å några har då trott att har man inget omsorg får man heller inte va hemma med vård av barn,, men givetvis får man de.... man får bara skriva var barnet skulle ha varit eller om de klarar sig själv om de är friskt... så pengaran kommer TUR ja har skralt i kassan..... De drog mycket på lön när ja va hemma två eckor med barnen sjuka.... De känns om ja säger så....

Nä frukost dax......






PS.... tandfen har varit här i natt... sonen e GLAD.... pratar inte om annat. Han får skynda peta ut de andra tänderna som sitter löst...


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Lizaloop

Trevligt att du kikae tillbaka in till mig ;)

Du undrade vart jag bodde, jag bor i en by utanför vindeln, men det sa dig nogingenting...

7 mil norr om umeå!!

Ha en bra dag



Lisa

2008-08-04 @ 10:21:27
Länk: http://lizaloop.blogg.se/
anne

Hur lång tid tog det att komma fram som 288:a? Jag skulle ha lagt på och mailat istället...

2008-08-04 @ 10:26:21
Länk: http://annnne.blogg.se/
anne

Vi har väl en 150-200 m2 pumpaland. Tanken var väl att yngsta grabben skulle göra business med det, men så blir det inte tror jag. Vi kommer att få en hel del pumpor misstänker jag, men om det inte är ett överflöd behåller vi dem själva. Och sen blir det Halloweenfest. Jag älskar Halloween sen mina höstar i USA, inget är så häftigt som det.

2008-08-04 @ 10:47:42
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: