Bättre va ärlig,,, jag skulle aldrig komma undan.

Datum: 2008-12-30 Klockan: 20:37:06 Kategori: Allmänt

Att man ska vara ärlig och inte stjäla har man lärt sig sedan barnsben. Att lära sig vad som är ditt och mitt... men givetvis har man tänkt tanken på att vara just oärligt när man hör andra komma undan med än de ena än de andra...

För flera år sedan skulle ja backa ut min bil ur garaget... garaget va liiiiite för trångt så pga de så råkade ja ju skrapa ena sidan på bilen.. JAAA RÅKADE... garaget va ju lite för trångt... Givetvis skulle denna skada åtgärdas å man åkte till en lakerare å ja ni vet man tar detta på försäkringen. När ja står där inne hos lackeraren frågar ja om han kan tänka sig att ta motorhuven på samma skada eftersom den va full i stenskott. Men icke han kunde inte göra så.... han sa att ja skulle ha slängt ner nått i huven så hade ja fått de på försäkringen... ja att nått ramlat ner när nu garaget va så trångt. Men ärlig som man e så frågade ja snällt men ICKE...

Inte för att detta har med att lyckas komma undan men Hur man kan säga till folk när man inte har rent mjöl i påsen själv så.... Jag å min fd man skulle låna pengar till vårt första hus. Som ni vet görs en kalkyl så de ser att man mäktar med lån osv. Bankmannen ansåg INTE att vi skulle de. Man skulle ha flera tusen per person kvar plus till bäbisen vi hade samt OM kylen gick sönder... jooo ja vet svarade jag men ja bor i en bostadsrätt å får köpa ny kyl nu oxå.... å vi skulle få ett billigare boende i å med vårt husköp totalt. Bankmannen menade att man SKA ha flera tusen kvar... per skalle. Jag frågade vilka som har de..... Hans svar var JAG.... Senare åkte han dit för att ha förskingrat åtskilliga pengar för banken... hrm ja tjena klart han hade så mycket pengar över. Kan lägga till att vi fick vårt lån å vårt hus.

Som ni vet står de ofta pallar med jord utanför affärer... jag har pratat om detta med vänner å bekanta å sagt att man skulle åka dit om man åkte dit å stälde sig en mörk kväll å lastade bilen full. Har det hänt ett grovt riktigt brott där någon blir ihjälslagen har INGEN sett nått men har ja snott jord DÅ har någon sett de... LOVAR så ja köper snällt mina påsar.

Idag var ja på affären å skulle köpa lite smått å gott till morgondagens firande. Jag köpte HJORTRON å ja kör med självscanning... om ni aldrig gjort med det kan ja lägga till att man ibland får sk avstämmning vilket innebär att de kollar så du gjort rätt. Du vet aldrig när.... Hjortron va GRYMT dyrt... för den minsta ask ni kunde tänka er... OM ja hade struntat i att scanna denna vara kunde ja sparat över 50kr... TUR man e ärlig å inte ens tänkte tanken  för givetvis fick just jag en sk avstämmning. Den va givetvis korrekt så ja aldrig skulle ha vågat låta bli att scanna en vara.

Listan kan göras lång,, allt från att stjäla i affären till att göra försäkringsbedrägerier ingen skulle kunna kolla.... men vågar man?? Inte jag i alla fall... å man ska väl vara stolt över att man e just ärlig...


Kommentera här 13 st

Kommentarer
Stefan

Aha...ja jag har ju ingen aning vilka som är i bandet eller inte :-)

Men då är det ju inga problem då ;-)

2008-12-30 @ 20:39:28
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Stefan

Ha ha ha...vet du...jag skulle ha skrattat mig fördärvad om jag sett å hört det. Hi hi hi...

2008-12-30 @ 20:52:59
Länk: http://jalonen.blogg.se/
thisney

japp, det ska vi göra :) .. hehe ja massa större, lite mer än dubbelt så stort bara ;P så det ska bli skönt med en RIKTIG lägenhet för en gångs skull :)

tack vi har det bra.. bryr oss inte så mycket om nyår o sånt :) hoppas allt är bra med dig/er! kram

2008-12-30 @ 21:26:56
Länk: http://thisney.se/
PerNilla

Tack Detsamma =) Vad ska ni hitta på??

Kram.

2008-12-30 @ 21:40:44
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
anne

Jaa du, vilka samvetsfrågor du tar upp! Jag har sett på ganska nära håll att om man har bra anseende, socialt, så kan man i princip lyckas med vilket fiffel och båg som helst. Ingen tror ju om en framgångsrik person att de har anledning att göra något sådant.

2008-12-30 @ 22:14:34
Länk: http://annnne.blogg.se/
Stefan

Kul med lite nyheter så där :-)

Vi blir hemma i morgon bara vi tre. vi ska till mamma en sväng, men annars hemma. Meningen vara att en kompis och hennes nya kille skulle komma på middag, men hennes pappa blev sjuk i julhelgen.

Nu ska jag sova.

Ta hand om dig



Kram

2008-12-30 @ 22:26:28
Länk: http://jalonen.blogg.se/
PerNilla

Låter ju super trevligt ju, hoppas ni får det oxå =)

Vi ska till några nära vänner till oss där vi oxå ska äta trerätters och ha det trevligt!!



Ha det bra nu, kram.

2008-12-30 @ 22:53:40
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Jenny

Oj.. !

Jag skulle inte heller våga, är alldeles för feg haha !!

Vill passa på att önska er ett gott nytt år.

Kram

2008-12-30 @ 23:01:28
Länk: http://aikmansgirl.webblogg.se/
thisney

Nej precis.. Tycker inte att det finns så mycket att fira o ha sig o sådär.. :)



Tack, det ska nog inte vara några problem. Jag kommer trivas iallafall, hihi :) .. han är ju fri nu, men har inget jobb. Han har praktik bara. :)



håller med dig förresten, ja skulle heller aldrig våga. eller ivarje fall aldrig chansa.. alla andra lyckas komma undan, men aldrig en själv, det är ju så. :)

2008-12-31 @ 11:46:10
Länk: http://thisney.se/
Barnens Hjältar

Självscanning är himla bekvämt och jag är ärlig där men likförbannat känner man sig som en skurk när det blir avstämmning :P

Man är livrädd att man ska ha glömt att scanna något eller att någon lagt i fel vagn eller vad som helst :-)

2008-12-31 @ 12:22:39
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
soffie

GOTT NYTT ÅR!!!!

2008-12-31 @ 12:51:27
Länk: http://soffie69.blogg.se/
beetty

Gott nytt år : )..

hoppas dagen blir skön & helgen kom kommer!

2008-12-31 @ 14:58:07
Länk: http://freshing.blogg.se/
CAT

Hmm...

Ibland har det åkte med en dricka back som Kassörskan bara slog in 1 trots att jag faktiskt sa 3!!

Någon korv har legat kvar i vagnen som jag missat...

Men det bästa var när jag skulle torka renkött som är svindyrt och jag råkade ta en påse utan prislapp...

Det satt en ung kille i kassan som ringde ner till livs...

Han frågade bara vad köttet i påsar kostar och hon på livs missuppfattade henne och svarade 25,90.

Så för ca 4 kilo renstek som kostade 119 kr kilot betalade jag endast 25,90 för alla 4 kilo!!

Jag var skitglad och hade inte ett dugg dåligt samvete ;)

Kanske inte är den ärligaste!!

Kram

2008-12-31 @ 16:12:52
Länk: http://catmalou.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: