En tanke slog mig

Datum: 2008-12-16 Klockan: 21:32:26 Kategori: Allmänt

Men den ska ja inte yttra här.... men den slog ner... Tänk va mycket man har lärt sig genom åren. De e ja TACKSAM för... å TACK för att ja lärt mig med åren... de har gjort mitt liv rikare.

Tänkte på mera.... de där med självkänsla.. å att inte lägga energi på skitsaker... GUD va glad ja e som läst Mia Törnbloms böcker om Självkänsla.. de har gett mig massor. Ja e inte fulllärd på ämnet men visst har man tagit till sig mycket som e BRA.... att tex inte lägga krut på saker som man ändå inte kan ändra å lösa... att inte oro sig för morgondagen.... ja tycker jag har kommit en liten bit längre.. man blir klokare med åren så att bli äldre är inte bara av ondo.

Ja försöker oxå njuta av nuet... av alla de olika människor man möter. Se deras sidor av livet... deras erfarenheter å öden... lära å se.... Jag har haft många många möten i livet och vissa har man oxå lärt sig man ska undvika för de är dåliga.... negativa... ser allt i svart... jag har beslutat mig för att inte vara sån.... att vara mera ljus... de mår man bättre av....

Tankar tankar....

Å jag har oxå lärt mera av livet... att man får ta smällar å att man reser sig igen... å att man som sagt lär hela livet... jag blir aldrig fullärd å det är skönt.... då har man något att se fram emot där borta efter morgondagen.



Å tack alla er som skriver så bra bloggar där ute som väcker dessa tankar... de e underbart.


Kommentera här 4 st

Kommentarer
Anonym

Nää, julen kommer, julen går...Hur många fågelungar har du nu då?

Junitjej [Vinn en laptop-väska!]

Snygg blogg!

2008-12-17 @ 06:09:37
Länk: http://junitjejen.se
Liene

sv: okej:) jag vill också bo i en stad. PÅ landet finns ju ingenting.

2008-12-17 @ 09:46:51
Länk: http://lienes.blogg.se/
Petra

Så skönt att se att du tagit åt dig av böckerna! Man kommer mkt längre på att ha den synen på livet helt klart. Hoppas din mage mår bättre idag och att du får en bra dag!

kramar

2008-12-17 @ 09:49:00
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: