Minnen

Datum: 2008-12-15 Klockan: 10:14:53 Kategori: Allmänt

Jag är en lillasyster. Jag föddes nio år efter min yngsta storasyster.... alltså på den tiden ett sk sladdbarn. Vi är fem tjejer... fem flickor i vår syskonskara där då jag är yngst. När jag växte upp fanns bara mina två yngsta syskon där hemma, de andra två hade sitt eget redan. Jag tror den ena kanske läste eller så men min äldsta bodde med sin nuvarande man. Hon var 19 år när ja kom till världen å den andra 18.

När jag bara var två år så blev ja då MOSTER. Det var ju lite ovanligt då tror ja. Men så va de och ja blev moster till världens goaste Magnus.

Det finns ett kort när ja sitter i hammocken där hemma med Magnus i knäet och ni ska se min min va STOLT ja va... hi hi hi....

Under hela min uppväxt sedan så såg min mamma efter mina syskonbarn som sedan har blivit ett helt gäng. De äldsta i skaran såg hon efter varje dag då syskonen mina jobbade. Jag tror det va så då att man inte fick börja dagis så tidigt eller om det var ett val dom gjorde de vet ja inte exakt. Men både magnus Mattias, Marcus och Pontus va hos oss.... så man kan säga vi växte nästan upp mera som syskon och mpnga runt om trodde i alla år att tex Magnus va min kusin.

De tidiga minnena är ju från det att Magnus och jag va små...ja minns va ofta han va med oss ute på fisketurer med husvagnen... hur han va med mormor och mig å bakade.... ( alltså min mamma ) å ja glömmer aldrig då vi storbakade en dag..... Magnus hade kommit till oss med en UNDERBAR hel dräkt med dragkedja i brun plysch.... han hatar denna berättelse.... ha ha ha..... med lite utsvängda ben... tror syrran tyckte han va sååå fin i den där å klart han va. De va de senste DÅ..... å ja gillar brunt har haft de till min August MASSA.... de där 70 talet de tycker jag om. Jo så skulle då min mamma gå på typ toa och lämnade min och lillen i köket med degen... och MJÖLET...... Jag tror han kanske va ca ett och ett halvt år och jag var väl tre och ett halvt då.... å Magnus slår ut en hel mjölpåse på bordet.... OM det hade stannat där men sedan lägger han sig i mjölet på bordet och SIMMAR i de....

Ni kan tänka er BRUN plysch... brun som en liten pepparkaka va han med sedan.... VIIIIT!!!!!!!!!! Ha ha ha.... synd inte digitalkameran fanns då.... å ja begriper inte hur mamma fick honom brun igen... ha ha ha....det vita måste ha ätit sig in i plyschen ORDENTLIGT..... men hon fick väl skaka å borsta å skaka lite till... för han blev brun igen den vita ungen... å GLAD de lovar ja er att han va när han låg där å ja sa:

-MAAAAAAMMA!!!!!!!!!

Marcus har jag oxå tidiga minnen ifrån... som den absolut GLADASTE unge som fanns. Rundaste å goaste oxå. Jag va fem då han föddes.... han skrattade jämt å va så go å glad.... Idag bor han i Norge....

Åren går och man tappar kontakten med varann.... men DÅ höll vi ihop och ja minns va ja älskade och sova över hos min äldsta syrra... som ja minns det var de rätt ofta. Å ja verkligen älskade de....hon gjorde alltid god mat till fredagskvällarna som man mös med...de minns ja så väl.....

Nej nu ska ja inte sitta här å minnas massa gamla saker.... men men ibland gör man de.



Magnus med sin son Elliot. Elliot och min August är nästan lika gamla. Skiljer bara några veckor....

Å de e tur inte mina äldsta syskon får sitta här å minnas... hi hi hi... GUD de har mycket å berätta om mig. De fick ju sitta barnvakt.... å Ja lovar Irene hade mig en hel vecka då Inga-Britt ordnade så ja hade brutit armen å mamma å pappa åkte till Idre. Hon och Iris hade inte en skoj vecka med mig DÅ..... ja drack tex BARA mammas välling... sov aldrig på nätterna,, va bortskämd å jobbig. Har hört dessa hitorier ja.... ha ha ha ha....




Kommentera här 7 st

Kommentarer
Lena

Haha..vad kul med gamla minnen! Ja det var då synd att ni inte fick kort på mjölsimmaren :D



Jag har tre barn och det är 9 år mellan sista och andra barnet och älsta är 2 år äldre än barn nummer 2. Så jag har en sladdis! Hon brukar säga att hon gillar att avara det...är nog lite bortskämd men framför allt med kramar och att bli kliad på ryggen :) De stora barnen tar ofta hand om lill syrran om vi ska iväg någon stans....hon är oerhört självständig och lär sig mycket i förtid pga att hon lär av de stora...Detta kanske du känner igen själv?



ha en fin dag och tack för att du delar med dig av dina minnen, det var kul läsning!

2008-12-15 @ 10:56:35
Länk: http://lenakald.blogg.se/
thisney

jajjemänsan, blir en fin julklapp det haha :P

2008-12-15 @ 13:25:26
Länk: http://thisney.blogg.se/
anne

Vilka härliga berättelser! Så roligt det måste ha varit med så många andra barn nära omkring du, du hade ju kunnat bli litet ensam som sladdis.



Brun plysch, jo, jag minns...

2008-12-15 @ 13:29:37
Länk: http://annnne.blogg.se/
Elina

Okay, haha vilken syn det skulle vara att se Magnus simma i mjölet =)

Jag och Kim åker hem den 22dec nu, så vi är den dagen i karlskoga kl halv 6. Ska se med mamma om vi får komma till henne redan då.



Men vilken dag skulle det passa bäst för dig att komma till dig?

Kramar

2008-12-15 @ 15:42:27
Länk: http://elinaapettersson.blogg.se/
Daniel

Härligt med old memories.

Härliga du!

2008-12-15 @ 16:35:06
Länk: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Sussie

Kul o läsa. Jaa,vi fick ju veta liiite om dej oxo där på slutet!

Ha en bra afton!

2008-12-15 @ 16:57:39
Länk: http://nattmorsa.blogg.se/
Deafeem

Jag är glad för din skull att du kan ta till dig av det och träna genom den boken.



Jag är konstig på så vis. Jag har lättare att ta till mig saker genom att lyssna, inte via ljudböcker utan lyssna och få förklarat liksom. Äh.. det är så svårt att förklara :/

2008-12-15 @ 17:39:09
Länk: http://deafeem.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: