Underbara människa

Datum: 2008-06-07 Klockan: 21:57:09 Kategori: Allmänt

Tänk om allt vore lätt å enkelt. Att de alltid fanns enkla lösningar på det mesta... Jag vill se varje människa som något underbart å speciellt å vackert i alla dess skepnader men ibland är det inte så lätt. Ibland kan man inte älska alla men man kan respektera varandras olikheter å respektera varandra å låta varje människa få leva som den vill.... men med hänsyn av varann... Så svårt ibland. Önskar ja kunde förstå och få rätsida på saker... Å ja lider så ibland för att det inte är ja som drabbar så hårt.... å de som verkligen drabbas kan ja inte hjälpa..... Men mitt hopp är ändå att det en sag blir lättare att leva på alla plan. Å jag önskar att alla vill bilda sig en egen uppfattning om de människor de möter i livet utan att se å höra genom andras syn och blider. För man ska se människan med egna ögon för då blir de kanske ett bra möte än när man redan har bildat sig en uppfattning och det anser inte ja att man kan när man inte käner en person..... Man förundras över att människor har så mycket tid å energi att lägga ner på att förstöra andras liv. Varför tar de inte hand om sina liv istället och ser till att göra något vettigt av sin tid... man förgörs så av svartsjuka och av avund som ja tror mycket bottnar i. Jag tycker vi har så lite tid på jorden så vi borde bry oss mer om varann än att kasta smuts på varandra.... Sedan tycker jag att det förflutna ska få vara förflutet och ja tycker inte att nya bekantsakper ska blanda sig i det förgågna heller för vi ska leva här å nu.... å ta vara på varann....







Kommentera här 1 st

Kommentarer
Beetty

Jag håller verkligen med dig Tess..

Jag önskar att en del ibland kunde sluta o lägga sig i vårat liv. men tyvärr bor vi i en stad där folk bryr sig mer om andra än om sig själva.

Jag är glad att jag iaf inte orkar bry mig spec mkt om andras liv än mitt egna!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: