Vi har blivit med KATT

Datum: 2008-10-21 Klockan: 16:45:51 Kategori: Allmänt

Idag har vi gjort en god gärning. Vi har tagit hand om en katt som varit övergiven...

Å hon e sååå trevlig å verkar trivas bra med oss.... lite skumt e de dock för någon har kastrerat henne...men konstigt folk de finns de ju. Men givetvis ska vi fråga runt så ingen saknar sin misse...

De på katthemmet i Krisitnehamn har hjälpt oss lite å kollat henne å vi har köpt masktabletter å loppmedel osv så vi inte får ohyra här hemma men hon e så fin å trevlig...

Så vi  va in till byn å hämtade henne STINA får hon heta... å så har vi handlat både de ena å de tredje så hon inte svälter hos oss... å ja ni vet kattsand osv osv.

Jag har ju haft katt sen ja va 14 år å de sista två har ja varit utan. Så tog vi ju hem min katt Tjorven som bott hos barnens pappa men vi fickta bort henne för hon blev sjuk. Lite har ja saknat katt för de e allt trevligt... STINA e trevlig.



Nu gör ja e kolpudding som maken bestälde... ska bli gott de....

Igår bjöd ja familjen på fläskfile sås potatis å sparris å kantareller...



Annars tycker ja dagen varit riktigt bra... nu ikväll har till å med solen tittat fram å de e väl härligt. Hoppas den e här för att stanna.




Kommentera här 8 st

Kommentarer
Jenny

Gud vad ni är underbara, ni är bäst helt enkelt som gör en sådan god gärning :)

All respekt till er. Hon kommer säkert att trivas jättebra hos er.

Kramar

2008-10-21 @ 17:28:04
Länk: http://aikmansgirl.webblogg.se/
vivan

Milde himmel va gött dä såg ut...svamp o fläskfile..mums!



Kissen ser presis ut som den kissen som kom och adopterade mig i våras...

Han fick bo hos min dotter på landet...2mån var han hos mig..ingen hörde av sig...så nu är han kastrerad ock tatuerad...och heter Vilse...bästa kompisen är Melker....minigris...kramiz:)

2008-10-21 @ 19:04:59
Länk: http://vwellermo.blogg.se/
jayne

Vilken fin katt!! Var hämtade ni henne.. på katthemmet då eller???

Väldans fin...

Ja du... katter är underbara djur... kan inte tänka mig vara utan ... har försökt.. men .. slutat med att vi skaffat ny..

Nu har ví två och det går hur bra som helst..

Kram och ha en skön kväll

2008-10-21 @ 19:45:24
Länk: http://jayne.blogg.se/
anne

Härlig kisse det där! Hon kanske är på en walk-about, en sådan katt var ju vår kattmamma, hon försvann när vi flyttade hit. Trots ihärdigt letande dök hon inte upp igen, så vi tänker att hon begav sig på en ny walk-about.



Vad var det med sonen då? VC?

2008-10-21 @ 21:47:19
Länk: http://annnne.blogg.se/
ina

oj, kvinna! du lagar säkert god mat.

om du bara visste hur jag har börjat längta efter nån katt, lite knäppt kanske med tanke på att det blir fler göror, men det känns att tiden kan vara inne för en sådan. kommer det någon katt (typ som din STINA, så otroligt fin hon ser ut, hemmastadd, trygg som en drottning, på foto iaf) då ska jag fråga dig om råd angående katter. men då vet jag inte om jag får flytta ens:( men å andra sidan jag vet inte hur det kan gå med flytt. min man har börjat göra så fint här hemma och han verkligen kan det där, att jag vet faktiskt inte, om jag vill flytta. men jobbet ser inte ut att jag kommer att trivas för evigt med, p g a att jag gör en del som jag enbart blir tillsagt till, känner inte att de behöver det jag verkligen kan och kan bra! dock är tacksam över att jag har ett jobb. på min sons arbetsplats ska de dra in 23 personer. han kan vara en av dom. så deprimerad han lät i telefonen! han har ju tagit lån på bil och har skaffat en lägenhet själv! vad ska jag säga, jag sa att vi hjälps åt. han vantrivdes där iaf. vi visst ju båda att företaget som det gick i dagsläget skulle gå i konkurs. ok, det var bara en upplysning, inget du måste bry dig om:) kramar från mig!:) du är fantastisk! och inte mindre klok än jag om du nu tror att jag är klok. jag undrar verkligen om mig själv ibland, varför har jag gjort så många fel i livet om jag nu är så klok? och vet du va? man blir klok när man har gjort fel. men man är inte förberedd för nästa steg. så kan det va:)

2008-10-22 @ 00:08:52
Länk: http://iinnaa.blogg.se/
Daniel

Vad gulligt!

2008-10-22 @ 00:49:39
Länk: http://danielfagerholm.webblogg.se/
sussie

Åhhh,vilken fin pisse!!!

Lycka till ( och hoppas att ingen saknar den o du kan behålla henne!) ; )

2008-10-22 @ 07:48:07
Länk: http://nattmorsa.blogg.se/
Linda

Aa oki, är det roligt? Förutom den där människan som du skulle ligga lågt med.



Åå vad mysigt med en katt! Det vill jag också ha när jag flyttar hemifrån=P

2008-10-22 @ 09:33:17
Länk: http://tornrosas.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: