KISS

Datum: 2009-12-20 Klockan: 20:33:19 Kategori: Musik


Som tioåring så började jag gilla KISS.


Året var 1984.

Det var Heavens on fire som gällde. KISS hade tvättat bort sminket. Några nya killar fanns i bandet. Eric Car på trummor, han dog senare, Bruce Kulick spelade på gitarr.





Jag bad pappa om en RIKTIG platta. Jag ville ha KISS. Pappa kom en dag hem med plattan. Lyckan var total. I trappen till övervåningen kom min nio år äldre syster ner i köket och SLET skivan ur händerna på mig. Talade om för pappa att han köpt LIVSFARLIG musik.

Pappa visste ju inte vad han köpt. Så syrran tog MIN skiva. Gav sig upp på sitt rum och spelade den LIVSFARLIGA musiken. HON ville väl ha skivan själv helt enkelt. Minns hur hon TJÖT till sig varenda ny Thin Lizzy platta.

Kan säga att jag inte sett skivan än. Fast det gått åtskilliga år sen dess.

Jag var inte så handfallen som tioåring så jag fixade favoritlåten Heavens on fire på ett HELT 90 minutersband. Så man slapp spola tillbaka. Bara lyssna om och om igen.



Jag minns hur jag för veckopengar varje lördag åkte upp till KB grillen hemma och köpte Okej. Sparade på allt om KISS.... ALLT.

Läste allt jag kom över. Köpte inga skivor eftersom jag inte fick... hade inga egna pengar så heller DÅ.

Idag tycker jag grymt mycket om de gamla låtarna och speciellt HARD LUCK WOMAN som i orginal sjungs av deras trumis Peter Criss.

Denna låt älskar jag när Peter i barbados gör. MASSA.

Nu är det dax att äntligen SE Kiss.... så 12juni bär det av till Stockholms stadion för att se dom live.


Bild googlad. KISS

Nu får vi bara se två av orginalmedlemarna. Det är Paul Stanley och Geene Simons. 2002 var sista chansen att se de fyra orginalmedlemmarna i KISS. Då även Ace Frehley och Peter Criss fanns med. De nya medlemmarna har dock tagit över orginalmålningarna. När Eric Car fanns med hade han en egen målning. Han var en räv.

***********

Fler som ska se dessa godingar i sommar??




Kommentera här 4 st

Kommentarer
Johan

Heavens on fire är faktiskt ganska bra.



Den konserten är alltså 4 dagar efter att jag är där uppe och kollar på lite lugnare musik i form av Whitney Houston =)



Hm, så syrran snodde alltså den där skivan? Har hon inte erkännt det än? =)



SV: Ja, det skulle vara lite kul!

Jag vet inte, lite av varje.. Du får ha en stund med din musik och så har jag en stund med min. Det låter väl bra? =) Sen får vi komma på programnamn och så med =)



Hoppas du har haft en bra dag!

2009-12-20 @ 22:32:06
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Simone

Jajamen :)

2009-12-21 @ 15:30:18
Länk: http://fattybom.blogg.se/
Pernilla

Hehe 1984 föddes jag =)



Hur är det annars med dig då? Kram

2009-12-21 @ 17:36:35
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
annsan_s

Hej!

Gå med här och bli medlem, är själv med och tycker den är bra.



Vill du ha mer besökare till bloggen? Tjänsten är helt gratis.

Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar



Gå med här!



http://www.bloggplus.se?r=58155



Julkram

2009-12-21 @ 20:21:31
Länk: http://annlouises.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: