Saker att tänka över....

Datum: 2009-12-18 Klockan: 09:52:03 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag har fått ett otroligt gensvar. Otroligt. Jag är häpen över att jag faktiskt har en sådan uppbackning och jag TACKAR er tre för detta. Jag vill inte lämna men jag tror ni förstod mitt resonemang igår. Jag hoppas det. Otroligt mycket. Jag tycker sååå mycket om er. ALLA tre. TACK...

Jag inleder med ytterligare lite kryptiskt. LER... finns orsaker. Finns anledning.

Jag är ändå helt övertygad i mitt beslut och jag hoppas bara att man kan genomföra detta. Jag tror jag kommer må gott av det.

UPDATE: Sonen har jag pratat med... fått sitt första betyg. Har en del att jobba med men han lät positiv. GLAD och stolt över mitt barn trots allt. Han har förresten klippt sig kort. CHOCK men ungen är så fin.
Tagit ytterligare ett beslut. Ska gå en annan kurs. Som jag tror jag kommer ha stor nytta av.


Jag skulle idag ha varit iväg och julhandlat med min goe kompis Mattias men han är fast i Frankrike pga vädret. Jag blev så besviken igår och även om jag är skälaglad över vintern så är det trist när itne ett plan kan ta honom hem.

Men man får ta det onda med det goda. Jag har just nu en skön dag för mig själv eftersom älsklingen jobbar. Jag har tagit en tidig morgonpromenad i kyla och snö och det var så härligt. Jag njuter i fulla drag. Det är ju bara att klä på sig. Det äfriskt och jag mår gott av det.

Jag känner mig glad och mera hoppfull än på länge men just nu händer det mycket runt om oss. Men just nu känner jag ju att jag orkar. Jag kan och jag vet var mina gränser finns.

Detta blir inget genomtänkt inlägg. Jag vet att det mest blir lägesrapporter men just nu är det det jag delar.

Ibland händer saker som slår ner som bomber. Vissa saker kan jag hantera. Vissa slår ikull mig. Just nu är det andra som slås ikull och jag tror att jag orkar och mår bra nu för att andra behöver mig. Jag vill behövas i de saker osm just nu rör sig omkring. Det känns okej. Det är självklart.

Vi måste känna hopp och vi ska känna tro i detta. Vi kommer stå starka i detta med.

Bild: Meee.... tänker...

Jag känner ett lugn jag inte känt på så länge. Tänk vad ett medium kan ge för det är hans verk. Jag har fortfarande tunga saker i min omgivning men det stör inte. Vissa saker stör och det orkar jag ta itu med. Så jag jobbar på de bitar jag nu känner att jag KAN ta tag i... för att jag vill och kan. För att jag behöver.

Jag vet att det blir bra nu.

Saknaden är dock stor. Idag önskar jag Mathias att du ville svara på mina mail... att du Ingrid fanns lika självklar dom något annat i mitt liv. men jag är så glad att ni båda mår gott och att ni inte har samma behov som jag... av er. Men jag hoppas och jag tror mig veta att ni vet att jag finns här.

Att ha någon som er... att få varit en del av er det är jag glad över... jag är tacksam. Men jag skulle önska att jag nu hade någon av er. Att tillbringa tid med.... ta en fika. för jag är ensam. Jag har lärt mig mycket om ensamheten. Jag lär om livet. Men jag skulle vilja ha någon i mitt liv. ER....

 


Bild: Jag igen... självego idag.

 

 

 


Kommentera här 10 st

Kommentarer
Johan

Ja, det är skönt med snö, men det är ju lite surt när det påverkar sådär...



SV: Det låter bra det! Jag har aldrig träffat någon som bor här i närheten via bloggen. Faktum är att jag bara har träffat en person jag har lärt känna via bloggen och hon bor i Finland av alla ställen.



Du är nog den person jag har kommit närmast här enbart via bloggen måste jag säga, men det är ju så och det känns alltid lite typiskt, att man ska träffa personer som inte bor här i närheten och som man kan träffa när man vill osv.



Ja, det gick bra på provet, du kan läsa själv =)



Hoppas du har en bra dag!

2009-12-18 @ 10:09:24
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johan

SV: Haha, ja, visst var det en chock? =P haha, det händer inte varje dag :)



Ja, den föreläsningen var risktigt intressant faktiskt. Man får bli sövd om man vill, men hob ville inte det, för hon var lite skeprisk mot narkos och så... men ja, det är ju helt klart en grymt stor grej man gör, men tydligen är själva operationen inte så avancerad. Man tar bara bort och viker in skinnet typ, vänder ut och in på hela skiten i princip. För tjejer är det svårare. Man kan bara få en penis som är någon/några centimeter lång, men hela vägen ut till ollat blir känsellöst. Jag är inte så insatt i det där, men fränt är det i alla fall måste jag säga =)



Okej, då visste du något som inte jag visste =P haha



Ja, det känns som att det gick ganska bra allting. Filosofin och svenskan har jag väl störst förhoppningar på. VG lär jag nog klara på alla, men något MVG skulle ju inte vara fel. Tidigare har jag bara ett MVG i betygen och det är i drama =) Annars har jag bara haft VG i alla kurser utom matte B där jag fick G.



Nej, jag har ingen aning om vad jag ska läsa vidare sen. Man är ju ganska skoltrött, så ett sabbatsår vore ju skönt, men jag vet inte. Då är det ju det där med pengar...

Jag har funderat på radiopratare. Det vore lite kul, men då måste jag flytta till Stockholm tror jag och det vet jag inte om jag vill. Annars skulle jag vilja säsongsjobba på någon skidort eller bli sportkommentator, men båda de är ju lite svåra. Så det blir väl något innom it/data, ljudteknik eller kanske möjligen teater.

Jag får ingen speciell hjälp, inte mer än vad någon annan får. Det är handledning av syon, men annars är det väl inget speciellt. Ska man gå på universitet finns det ofta en eller ett par personer som har hand om hjälpmedelsbiten och så. Inte de fysiska hjälpmedlen, utan mer ser till så att allt funkar och så. Hjälpmedlen får man via... ja, vad heter det nu då? Tappade ordet... men det är inte från Syncentralen som det har varit tidigare i alla fall.



Nu ska jag nog slå in lite paket =)

2009-12-18 @ 10:49:29
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
anne

Visst ser det ut att vara en härlig dag idag!!! :)

2009-12-18 @ 11:44:34
Länk: http://annnne.blogg.se/
Johan

SV: Ja, så kan det nog vara. Fast det är ju bara själva.. ja, vad fan säger man, själva snoppen som blir känsellös, ollat är ju samma som klitoris, så det är ju ingen skillnad så. Intressant det där ändå...



Haha, nej, det är inte lätt att förklara det... Det är ju som att förklara varför regnet blir vattenånga och ångar upp, det bara är så. =P



Nej, jag vet inte heller om vi har någon lokal station så, det är väl Radio Östergötland i P4 i så fall då, men P4 vet jag inte om jag skulle vilja jobba med... men annars vore det kul. Förr hade vi ju Radio match. Det vore ju lite roligare, även om de mestadels spelar dålig musik...



Ja, drömma kan man göra, men att bli sportkommentator känns lite orealistiskt... även om det vore kul...



Söka jobb, du, jag tror nog inte jag får något jobb där. Idag när det redan är så dåligt med jobb. Alla söker extraknäck osv. Det är bara jobb på t.ex. mackar, Donken e.d. Dels vill jag inte ha ett sådant jobb, tycker inte ens det är kul, och dels är det nog ganska kört för en synskadad att få ett sådant jobb. Arbetsgivarna väljer någon bättre. Ser man inte måste man hela tiden vara lite bättre än alla andra för att få ett jobb, annars satsar de ju på någon annan.



Kram

2009-12-18 @ 12:21:41
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Emmelist

tack detsamma :D längesen vi hördes nu! hur är det? allt klart inför julen?

2009-12-18 @ 12:55:14
Länk: http://emmelist.blogg.se/
Johan

SV: Grejen är att det är svårare att få ett jobb när man inte ser. Nästan 50% av alla synskade är arbetslösa. Då gör det inte saken lättare att man inte ens har någon utbildning heller. Vanliga extraknäck som butiksbiträde o.d. som jag sa blir mycket svårare och det vill jag inte ens jobba som. Funka skulle det säkert om man verkligen ville, men till ett sådant jobb har jag inte ens motivation eller lust att jobba med.Tycker helt enkelt inte det är ett dugg kul och då blir det svårt, men finns jobb gör det säkert, men det handlar ju om att ha motivation till det också.



Aktivitetsersättnibg har jag redan, 5751kr/månad efter skatt, så det är ju bra =)



Ja, det vore ju faktiskt en grej, att ha något lite annorlunda program i radion som sänder lite annan, bättre musik, än vad de gör i "vanliga radion"

Vad säger du, ska vi satsa på det? =)

2009-12-18 @ 12:57:48
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Neha

Tack:D

Bilden är faktiskt tagen i slutet av November tro det eller ej

2009-12-18 @ 17:42:19
Länk: http://nehaexponerar.blogg.se/
Johan

SV: Ja, det är helt klart en hög siffra, men tyvärr tror jag det blir socialen för många. Om man inte klarar sig på de bidrag, handikappbidrag och bostadsbidrag, som man kan få, men det räcker ju inte långt. Det här är ju den mörka sidan av det hela. Sedan finns det ju så klart andra som har lyckats riktigt bra och har riktigt bra jobb, så chansen finns ju, helt klart. Det gäller som sagt att vilja och verkligen sträva framåt, men då måste man ju för det första veta vad det är man vill göra...



Haha ja, det tycker jag låter bra! Vi kan bvörja med nätradio för att få ihop lite pengar och så småningom expanderar vi till FM-nätet =)

2009-12-18 @ 18:22:14
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Emmelist

ja självklart går vi starkare ur det. alla motgångar är jobbiga men det positiva är ju att man bara blir starkare som person!

2009-12-18 @ 18:23:08
Länk: http://emmelist.blogg.se/
cicci

Va d kul att höra att det finns lite ljusglimtar så här i vintermörkret, Kom ihåg att det ALLTID finns orsaker och anlednngar till att le..även om det inte alltid känns så.

jag visst e det härligt med snön..befinner mig i sälen just nu..å här har vi 25 minus..brrrr! Riktigt kallt med massvis av snö!



ha en skön helg!

2009-12-18 @ 22:51:40
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: