Bokstavsbarn å andra barn...

Datum: 2009-02-02 Klockan: 21:30:46 Kategori: August/barnen/Autism

Idag har jag haft en lång dag. Inte bara att jag var tvungen att grejja med tvätt samt städa handla å laga mat  samt köra till träningar osv....fast det var en ledig dag.... utan jag har haft mycket ang sonen att göra.

Men nu har ja sett på programmet Annorlunda familjer å nu vet man att GUDARS va lugnt man har de trots allt även om det varit aningen för mycket just idag.



Dagen började tidigt... ja har börjat vakna inpå morgonsidan å varit så pinkenödig men är för slö för att gå upp men störs av de så ja faktiskt inte somnar om ordentligt. Måste börja ge mig upp istället. Jag vaknade med migrän men ja vet hur de där är hade ja börjat som ja brukar göra å skylla på att huvudvärken skulle hindra mig från att gå upp å ge mig iväg som ja bestämt å hälsa på i August klass så ja då hade ja ju gjort som ja brukar,, undvika problemen... att kanske träffa de där föräldrarna som ser snett på mig som mamma som har en så elak son.


Så upp å iväg först med vovven... ja hade tänk gå ner till skolan men där gick då gränsen så jatog bilen... å gick stolt in till klassen å var med barnen hela dagen. Det var nyttigt... August ville inte ha mig där. Hans skolvärld stördes direkt men det fungerade. Å jag såg tydligt att inte bara min son har problem. Men klart han får ut för detta eftersom han är utåtaggerande... han slåss och han skriker. Dessa beteenden har han inte hemma. Men det gick bra och jag såg oxå vad jag refan misstänkte att vissa barn redan har lärt sig leta fel hos honom.


Jag har sedan ag kom hem ringt kuratorn på skolan som hade tänkt ringa mig idag. Det var en helt underbar människa.... hon gav mig så mycket styrka och sa att jag gjort ett underbart jobb med min son. Hennes erfarenhet såg att August är en trygg kille och de kvalliteer han har skulle han inte ha om vi föräldrar å vuxna inte brydde sig om hans problem. 


Hon gav mig nya vinklar på saker med som stärker mig... tex dessa föräldrar som ringer. De har ju en rädsla å deras barn har det oxå å i detta fallet säger hon till dom att den rädslan försvinner inte om August försvinner... den måste De ta tag i. De måste jobba med sin egen rädsla å sina barns rädlsa... det var så bra sagt. Att alla har dela i detta som den bok som ja läser beskriver så bra att vi alla har ett eget ansvar.


Sedan berättade hon att trots att barnhälsovårdspsykologen  från Karlskoga inte skickade remissen som hon skulle hade hon gjort ett STORT och digert jobb med August som var blnad det proffsigaste hon sett och som nu sparat dom ett år i tid å jobb med honom. Det är ja trots allt tacksam för. Nästa vecka kommer MP enheten ha fått August remiss och sedan kommer allt börja rulla så sakta.

På tisdag kommer även personal från Horisonten som är en enhet som jobbar med barn med Autism att komma och göra obesrvationer i hans klass. Hon ska vara väldigt duktig och ska ge stöd å hjälp.

Vidare har ja själv ringt BUP som vi inte har gått på tidigare för att trycka på att vi föräldrar oxå behöver stöd och hjälp och detta kommer även göra att det kommer rulla på lite lite fortare.



Psykiskt är ja helt slut nu men ja ser oxå att fler än ja trodde finns där. Syrran ringde idag å har gått igenom den litteratur som finns på hennes arbetsplats som ja ska få låna... flera av er på bloggen har hört av er å stöttar ni ska veta va mycket det betyder. Just nu känns det som om ja lever i en bubbla å jag står rak i ryggen men ja vet att fallet kommer komma men ja jobbar vidare med mig själv under tiden... jag är bra boken allt sånt ja vet ja måste för att fixa detta. Jag försöker se det lilla och jag vågar idag ta kontakt på ett annat sätt.

Igår efter min jobbhelg åkte jag å Daniel till L.... de va så trevligt å ja ska verkligen jobba mera för att umgås med mina vänner igen.... jag ska inte gå omkring å tro att de inte vill umgås med mig när det inte är så. Jag ska fortsätta ringa E... börja träffas så barnen får hålla den kontakt de en gång hade.... Å fast ja ångrar att vi inte stannade å käkade på MAX igår utan valde det smalare alternativet med Kinamat å fick en P bot för att vi helt enkelt surt nog parkerade på ett ställe man rakt inte får eftersom vi bara skulle vara borta tio minuter så åt vi vår DYRA mat igår å lekte vi va på restaurang i vardagsrummet... ( ger mig fan på att p vakten satt i den röda bilen bakom... lappade i alla fall bilen EN minut innan vi kom tillbaka.... grrrrr men ja önskar p vakten ett långt å bra liv ;-D ) så tänker ja fixa detta... för August skull för våran skull....



Jag är så tacksam oxå för min make... han e guld värd i allt detta, även om han i stort sett bara sitter med sin näsa i en bok eller hänger över datorn med pannan i djupa väck...... Anna som ALLTID finns även om inte tio minuter bort men alltid alltid ett mess bort.... Å syrran!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack Irene du e ett stort stöd... å imorgon blir hon FARMOR.... iiiiii.....

Nu ikväll var ja med Albin på Bandyn å tog en promenad i elljusspåret eller nja ja gick i skogskanten för de va isgata... de borde ha sandat ha ha ha.... men ja å Isak gick i 50 minuter å det känns skönt... imorgon ska ja upp med barnen å vidare på massage innan en ny arbetsvecka drar igång. Jag har elev två veckor till å hon e så duktig å det är skoj... jag har haft två bra veckor å ja hoppas ja inte ska braka ihop.... men ja ska vara ljus å positiv...Vi ska klara detta....

Nu ska ja faktiskt lägga mig så ja orkar upp imorgon... läsa lite innan.


Kommentera här 4 st

Kommentarer
PerNilla

OK jaa sådana dagar har man med ibland!!



Ha det fint, kram.

2009-02-02 @ 22:21:20
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
vivan

Kolla min mail...blogg.se har svarat mig på din fråga???



Du är stark och det överför du på sonen,som i sin tur blir trygg i sig...ni är jätteduktiga! Kramen!

2009-02-03 @ 00:16:27
Länk: http://vwellermo.blogg.se/
Elina

Hellu!!

men jag fattar inte alls, vadå har August fått någon diagnos? Det har han väl inte eller?

Du får pussa honom från mig, blir inge glad när jag läser om att de tycker att han är ett dumt barn, han är ju jätte snäll han blir väl bara dum om andra är det? Så är han ju hemma i alla fall.

Saknar er // Elina

2009-02-03 @ 22:44:19
Länk: http://elinaapettersson.blogg.se/
Barnens Hjältar

Har du frågor om vad som helst inom autsim och adhd så fråga på.. Jag har två barn med diagnos autism och adhd, ett som utreds för adhd sen har jag själv adhd med autistiska drag och mitt specialintresse är neurpsykiatri.. Min äldste var extremt utåtagerande när han var yngre men det fungerar nu!!

2009-02-03 @ 23:29:46
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: