Bil faaaan!!!

Datum: 2009-01-20 Klockan: 21:07:07 Kategori: Allmänt

Som ni kanske minns så backade jag in i en stor sten för några veckor sedan med min bil.... RAKT in sådär å smällen som blev va ju ja smäll va liksom bara förnamnet på den smäll som var..... Jag var hemskt osams med min tonåring å arg som ett bi som jag var å med tårarna rinnande efter kinderna skulle ja backa ut från parkeringen hemma hos deras pappa.... RAKT i en stor sten som ja helt enkelt inte såg. Jäkla dumt ställe å placera stora stenar på.... nåja... Jag vet att det är jag som e en usel bilförare å då speciellt när ja e så ilsken. Den som fick ta denna smäll va DRAGKROKEN...

Idag hälsade min bil på i verkstaden hos vår underbare å duktige bilmekaniker Janne.... Ja han e duktig för när katalysatorn skulle bytas gjorde han ett stort detektivjobb då bilfan e en import va de inte bara kan ja säga... säg va han inte gjorde för bilen DÅ....

Idag skulle han då fixa denna dragkrok som jag är i stort behov av då ja har husvagn....

Han va glad för att ha kunnat fixa raget utan att behöva byta då det skulle kosta lilla mig en tusenlapp till.... MEN de hade inte varit lätt att räta upp de.... han fick ta till ett tryck på TVÅ TON!!!!! å sedan behövde han bara byta ett par skruvar.

-mmmm sa ja,, ja backade in i en sten.

Han bara leeer sådär milt å säger:

-De måste ha varit en jävla smäll,

-mmmm ja va lite ilsken på mnin unge kan man säga å mmmm de va en rejäl smäll i stenen...

Janne fortsätter å ler å ja ser va han tänker..... FRUNTIMMER Å BILAR.... ;-D

**********************************************************************

Jag kan säga att vi har mer än fullt upp just nu. Sedan nya året startade har ju jag börjat jobba heltid igen. Maken började universitetet igår å det är mycket just nu med långa dagar för oss båda. Det är inte bara att få ihop vardag jobb skola barn å allt vad det innebär. Jag har haft fullt upp sedan ja kom hem med matlagning handling hämtning av barn... packning av deras väskor å ska ge mig ut å skala bestäld morot i bitar lagd i påse snart samt försöka duscha.... Jag har ju dessutom hunnit skicka en hel hoper grejjer som jag har sålt på Tradera å gjort mig en liten hacka på.

DESSUTOM knölar blogg.se nå bedrövligt så ja e liiiiite trött då ja redan skrivit ett inlägg som försvann....

++++++++++++++++++++++++++++++++

Måste tillägga att jag e så nöjd med de sista två dagarna.... å att jag inte lägre lägger ner någon energi på sitsaker som så många gör... föera i min närhet. På mig har det börjat rinna av som vatten å det är så skönt. Jag behöver inte massa sånt för de ger en bara dålig energi.

++++++++++++++++++

Kommentera här 8 st

Kommentarer
Anonym

Ja idag är den jävligt billig.

Jag gav upp för länge sen :-)

Stefan

Det var bara jag...bloggjävel

2009-01-20 @ 21:16:20
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Barnens Hjältar

Japp, en rejäl smäll lät det som :-)

Krånglar JA, hoppas de löser det snart :-)

2009-01-20 @ 21:22:41
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Stefan

Härligt :-)

Jag började med Axe Dark sensation för ett tag sedan. Den är underbar tycker jag. :-)

2009-01-20 @ 21:56:53
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Tesstamente

Hehe, vem lägger en sten DÄR?! Oerhört korkat;-)

2009-01-20 @ 23:00:09
Länk: http://tesstamente.blogg.se/
Jenny

Tack vännen för din kommentar.

Håll utkik i min blogg för jag kommer att skriva om bröllopet och resan i inlägg, uppdelade så det inte blir för mycket på en gång.

Bröllopet blev så lyckat och jag är så glad för att vi anlitade fotograf för bilderna är jätte vackra =)

Hoppas allt är bra med dig?!

Kram

2009-01-20 @ 23:34:03
Länk: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Anki N

Slank in.......och kan bara bekräfta att jag oxå tycker det var en himla dum placering av en sten.

Anki N

2009-01-20 @ 23:41:05
Länk: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
CAT

Hehe

De flesta karlar tycker nog inte fruntimmer och bilkörning hör ihop ;)

Du har en del att stå i och det är inte lätt att jobba heltid och lyckas få allt att flyta smidigt!

Du gör det bra!

Kram vännen

2009-01-21 @ 00:04:12
Länk: http://catmalou.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: