Bilen.... Den absolut största sparbössan...

Datum: 2009-01-26 Klockan: 17:51:20 Kategori: Allmänt

Ja sparbössa... men en dålig sådan för hur mycket du än stoppar i så har du aldrig några pengar att få ur den... inte ens när du säljer den kan du påpeka att du minsann satsat en å annan tusen lapp på åbäket.

Trodde min skulle rulla ett tag nu även om det var mitt eget fel till att draget blev som de blev... MEN idag började helvetet med att inte starta å vidare lukta den bensin...

-Ja hej det här är Therese Andersson,, mitt drag du fixade förra veckan....

-Nej men HEJ ja ha va har du på hjärtat....

Inte klokt,, bilreparatörJanne VET vem ja e...

- Ja va va de nu igen du hade för regg nummer...

TUUUR han inte kunde de OXÅ....

Ja denna gången TROR han de e ett bränsle filter å det måste ju fixas NU.... TUR han hann stänga idag å att ja fått lön imorgon då bilen ska in IGEN... ja menar varför bytte vi inte de där förra veckan när bilfan ändå va där.... JO därfr att jag inte kan ett skit om bilar å inte min make så mycket heller....



*****************************************************************************************

Efterlysning:

Make.... eller nej de har ja en... Men sökes en man i sina bästa år som kan hjälpa mig å helst betala alla reparationer jag behöver göra på bilfan framöver samt en snickare som helt gratis å frivilligt fixar en övervåning på mitt hus samt byter panel i sommar... en trädgårdsmästare som röjer å fixar trädgården under min ledning samt en massör som mer än gärna masserar mig åtmistinne varannan dag....En hushållerska som sköter hemmet pidantiskt varje dag och vidare passar katten så hon INTE välter fågelburar vilket hon gjort idag å nästan fått fågelpippiunge middag.... De satt rädda en i fönstret å en på golvet bakom teven... JÄKLA KATT!!!!   hrm ja nöjer mig så  å om ja kanske önskar detta RIKTIGT hårt så KANSKE de händer???? Inte??? Va synd...

***************************

Har jobbat hela dagen å sedan hade vi möte. Å hur mycket ja än sa åt mig att vara tyst så kunde ja inte den här gången heller....Erkänner att ja resten av kvällen får önska flera i sällskapet ett riktigt gott liv så inte de svarta tankarna tar över samt intala att jag gjorde rätt som sa som det var... men NÄSTA gång SKA ja vara tyst å hädanefter får de bli de scheman de vill ja skiter i vilket.... ja kan jobba själv om de så är.....^



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

När ja kom hem hann ja i stort bara pussa min karl innan han drog iväg på nollning....

-IGEN??? kommer du lika sent som sist????

Besviken stod ja kvar.... jag hade glömt eller ja tror förträngt att han inte skulle va hemma...Vi som skulle se Bonde bröllopet å va lyckliga å goa med varann i soffan men icke... Så efter att ha varit med sonen på vårdcentralen där man bara konstaterade att han e fullt frisk å normal så åkte ja in på konsum,,,, här ska fasen inte sittas ensam utan något mys... de blev en landgång å en påse ostkrokar å skvallertidningar ja aldrig kommer läsa utan bläddrar igenom en gång.... men så fick de bli....

Så nu blir de ensamma mamman mys med sig själv hela kvällen å somna ensam.....





Kommentera här 8 st

Kommentarer
PerNilla

Jaa jag tror med att dem kan hjälpa mig mycket. Så måste ta och läsa dem.



Ha en bra kväll nu, kramis.

2009-01-26 @ 17:59:24
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Mikaela - hockeyfru

Gokväll! :)

2009-01-26 @ 18:02:00
Länk: http://thisismikaela.blogg.se/
Ann

God kväll! Själv fick jag fotmassage och somnade så sött så:))

2009-01-26 @ 18:09:16
Länk: http://lillanslilla.blogg.se/
Mikaela - hockeyfru

haha ja visst är det segt när det aldrig händer nånting? vart bor du?

2009-01-26 @ 18:10:20
Länk: http://thisismikaela.blogg.se/
Filippa

Jättefin design har du!

2009-01-26 @ 18:14:04
Länk: http://flings.blogg.se/
Anonym

Ja det kan ju inte vara kul att sitta själv heller.

Kom över vet ja... ;-)

Här händer inte så mycket.

Annica blev lite dålig här på kvällen, så hon har lagt omkull sig lite.

Emil ser på bollibompa och jag försöker pöocka undan lite.

PerNilla

Nää precis det är ju inte det =)



Ha det bra nu, kram!!

2009-01-26 @ 18:22:42
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
anne

Kan du inte annonsera dubbelt efter de där hjälpredorna? Jag skulle också behöva! :)

2009-01-26 @ 20:40:35
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: