När är man TANT??

Datum: 2009-06-23 Klockan: 00:29:46 Kategori: Allmänt

Skrev till sonens kompis på MSN:

-Nej nu ska tanten gå och sova... natti.

Grabben svarar ungefär såhär:

-Du är väl ingen tant än, dit har du lång marginal.

Alltså visst är det härligt med en sån komplimang från en kille på 14 år. I den ålderna tyckte jag ALLA va gamla....

Han säger att tant är man nog vid ca 55+

TACK Adam för ett leende och ytterligare en sak som förgylde min dag....


Bild: Adam lirar gitarr för ca två år sedan....



PS.... TACK för alla grattis men jag har inte fyllt ännu.... jag firade bara lite ändå...




Kommentera här 2 st

Kommentarer
Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Tantbegeppet är lite roligt... min mamma kallar sig tant (är 43) för hon tycker att tanter är något fint och det bästa som finns, typ.



Men tant blir man ganska sent i livet, tycker jag, och handlar mest om mentalinställning... så min mamma kanske känner sig lite tantig i huvudet;.))



Härlig sonen är då!

2009-06-23 @ 02:49:37
Länk: http://mammamelissa.blogg.se/
Johan

Hm, ja, när man är 35 är man då inte tant... Det beror mycket på personen i fråga när man blir tant. Beror på hur man beter sig och så. När man säger "tant" tänker man ju på någon gammal tant, typ 55-60, med lite gamla kläder och som är allmänt gammal liksom.



SV: Ja, då är du ganska lugnt yngst då hihi =)



Ja, idag är det också fint väder, så nu blir det att gå ut och sola ett tag =)

2009-06-23 @ 12:14:54
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: