Att man ska...

Datum: 2009-03-29 Klockan: 16:43:25 Kategori: Kropp å själ/ADHD

.... känna sådan bävan för att åka ner med de där sjukintyget till chefen. Jag begriper inte varför. Detta sjukintyg e de värsta ja fått, alltså på de viset så ja känner att de tar emot å lämna de. Givetvis pga innehållet.... Men de är ju sanningen som står... URK.

Tror ja pker ner nu.... när ingen är där å ja kan klistra igen ett kuvert... springa därifrån innan någon ser mig. Va enkelt. Då slipper jag stå till svars för de innehåll jag inte vill kännas vid. Innehållet som är jag....

Jag ska lägga in 18 veckors schema med.... hade tänkt åka imorgon för ja måste lämna igen böcker på biblioteket oxå... men de kan ja be någon annan göra i å för sig.... Jag lånar ju alltid böcker på de bibliotek jag alltid gjort. Har inte ens besökt det vi har här. Servicen där hemmavid e enorm... kanske även här men ja trivs med de ja gått till... ja känner mig hemtam,, ja känner igen personalen å de känns tryggt.

Ju äldre ja blitt så vill ja ha de som ja e van. Det är helt otroligt att ja vågade flytta... å va ja e glad för att ja gjorde de. Men Daniel ger mig så mycket mod... han ger mig kraft å han gör så ja vågar ge mig ut på nya äventyr. Men ja vill ha honom med.... hi hi.... så riktigt så tuff som ja en gång va de är ja inte längre.

Jag borde spara turen till imorgon men ja ska ta den nu.... bara för att slippa ångesten som ja tyvärr känner för så mycket. Jag kan inte rå över de... de e bara så. Det har ja accepterat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Varför känner vi skam? Varför?





Kommentera här 4 st

Kommentarer
Skogshuldran Titti

Jag hoppas du har en bra och kunnig chef/arbetsledare!

Som kan hjälpa dig med det praktiska och även är en god lyssnare.

Ang. ditt svar på min kommentar:

Finns det inget Stöd & Resursteam på din sons skola?

2009-03-29 @ 16:53:05
Länk: http://skogshuldran.bloggagratis.se
Erik Keding

Skam är en fruktansvärd känsla som dessvärre har för lätt att krypa sig på en. Hoppas det känns bättre inom kort!

2009-03-29 @ 18:05:48
Länk: http://karatehummer.se/erik
PerNilla

Jaa joo våran helg har varit helt ok, gått liter upp och ner som det brukar. Men försöker verkligen se det positiva i allt, men inte såå lätt alltid och det är skönt att man har en underbar sambo som stöttar en i allt, utan honom hade jag nog inte kommit så långt som jag gjort....



Lycka till imon, kramis.

2009-03-29 @ 18:45:36
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Lena

Varför man känner skam pga psykisk ohälsa, ja de är galet att man ska behöva göra det men ännu är vi inte där då detta ses som lika naturligt som fysiskohälsa....tycker iaf att det idag finns betydligt mera förståelse för detta än för si så där 10-20 år sedan...och om ytterligare 10 år så kanske folk inklusive personerna det rör inte behöver känna skam.



Jag skulle vid ett tillfälle för ca 15 år sedan göra en undersökning pga min skada en så kallad Nevropsykologisk undersökning och en av dessa skulle göras av en psykolog som arbetade på Pyk. Jag vägrade att gå dit. Till slut fick jag ändå bita ihop och gå och då tog jag med portföljen så att det skulle se ut som jag jobbade....hahaha snacka om att ha fördommar!



Hoppas det gick bra för dig iaf och att du är klokare än vad jag var då. Klart man inte ska känna skam men våra känslor rår vi inte riktigt på, jag vet...Fast vilken tur att man kan få nya insikter med tiden...även om det kan ta tid.



Kram

2009-03-30 @ 11:14:54
Länk: http://lenakald.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: