Att sluta kämpa

Datum: 2009-03-26 Klockan: 18:53:02 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Läste en boktitel nyss.... Sluta kämpa å börja leva.

Jag skriver varje dag att ja kämpar för att kunna just leva. Kanske just de ja inte ska... ja kanske ska just bara LEVA....

Vill bara skriva att jag på intet vis bara ligger i min säng å deppar. Jag gör saker varje dag även om jag inte orkar så gör jag det man ska,,, och ibland får jag även lite lust å gör lite utöver det man ska.

Å jag har inga måsten så och jag gör saker som är avkopplande för mig.

MEN jag hade inte varit sjukskriven om jag mådde bra. För då hade jag jobbat. Min önskan är inte att vara hemma utan det är min läkares beslut efter de besvär jag lider av.

Jag behöver inte medlidande men ja skulle uppskatta lite förståelse för att vi alla är olika och tar oss igenom problem på olika vis. Sedan tar jag mer än gärna em ot goda råd.

Men ibland får man känslan av från vissa att man inte gör något för att bli bättre. Jag trivs inte med att må skit... så jag gör och provar allt ja kan för att en dag må bättre. Det är mitt mål och det har de varit under tio år tid.

Jag har valt att inte skriva om allt här.....

Å jag njuter av de små stunder jag får som är bra. För dom finns å jag är tacksam för så mycket men ibland tar liksom det dåliga och negativa över. OM ja kunde vända allt till positivt å verkligen känna det i mitt hjärta hade jag inte mått så dåligt. Önskar jag hade trollformeln för hur ja ska få ihop mitt livspussel.



Titta han ler å njuter,, önskar ja vore mera som Isak ja...


Kommentera här 13 st

Kommentarer
Cecilia

Men oj... menade absolut inte att du bara ligger i sängen, det har jag ju läst innan att du inte gör... Jag skrev bara tips på vad man kan göra, för ofta för man samma saker hela tiden och då blir det jobbigt. Ber om ursäkt, menade verkligen inget illa!!

2009-03-26 @ 19:00:14
Länk: http://blocked.blogg.se/
Stefan

For me to know, for you to find out ;-)

Vi har faktiskt lyxat till det med näst största hytten. Skönt

2009-03-26 @ 19:02:58
Länk: http://jalonen.blogg.se/
John

Skänker dig en värmande tanke..jag vet hur det är att tappa gnistan, har själv gjort det och vet hur lite det krävs för att hamna där igen, keep fighting!

2009-03-26 @ 19:12:36
Länk: http://livetenligtjohn.blogg.se/
soffie

underbar bild,

ha en go kväll och jag tycker du är så stark som berättar om hur du mår,det är ett sätt att läkas det med,

kram

2009-03-26 @ 19:47:28
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Camilla

Jag har också läst den boken...Sluta kämpa, blrja leva med Sanna .....(glömt efternamnet).



Hoppas också du fått en bra dag!:)

KRAM/C

2009-03-26 @ 20:03:44
Länk: http://doden.blogg.se/
Maria

Visst är det jobbigt när man inte mår bra. Dem flesta människor vill må bra och kunna leva ett lyckligt liv..

Jag lever med en man som varit sjukskriven i nästan 5 år för psykisk ohälsa...



Var rädd om dig och kämpa på..

Kramar från mig..

2009-03-26 @ 20:42:34
Länk: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Ninni

Vad har du för diagnos...panikångest eller vad??



Det finns många som mår dåligt och det är inget att skämmas för!

Har du inga vänner att ringa till?



Skickar en stoor kram

2009-03-26 @ 20:46:14
Länk: http://ninni.blogg.se/
Ramnissan/BigSiss

Den boken har jag här.. Kommer inte ihåg om den var bra, men jag läste den när den kom ut iallafall:)



Du får ta en stud i taget när det är som eländigast och njuta när det är bra..



Så illa är det inte för mig ännu. De vänner jag har kan jag ringa till precis när som helst och det känns bra, men ingen av dem bor ju här så det är ju inte bara att knalla över för en kaffekopp precis och DET är ju det trevligaste..ler..



Jag inbillar mig att kroppen får en chock på våren av allt ljus och det är därför man blir lite nere vid den här tiden..

Jag blir det inte längre, inte så att det stör iallafall, men det var jobbigt med vårdeppigheten när jag hade den.



Ha det gott!



Kram

2009-03-26 @ 21:05:24
Länk: http://blogtown.se/blog.php?id=Ramnissan
Cecilia

Din hund är verkligen hur gullig som helst!



Jag förstår vad du menar. Jag skrev i ett inlägg att min guddotter dött och att hon bara blev 10 dagar gammal. I inlägget får jag en kommentar "Tjena, allt bra idag?"... Ba what!?



Angående den där typen, skit i henne! Du är inte ful, och även om du vore det... vad har det med saken att göra!?!?

2009-03-26 @ 21:52:24
Länk: http://blocked.blogg.se/
Stefan

God morgon

Hoppas att du är lite piggare idag vännen.

Själv så är det snuvigt värre. Hopplöst om man skulle bli dunderförkyld nu...precis då vi ska åka bort.

Ta hand om dig gumman

Kram

2009-03-27 @ 07:10:42
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Kattis

Godmorgon!

Så, blev det en liten dejt med katten? Mina katter sitter gärna på bordet och kollar när man äter....eller fikar då. De får ju inte sitta på bordet när vi äter. :D

Ha en fin fredag!

KRAM

2009-03-27 @ 07:31:37
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Susanne

Godmorgon!!! Jag har haft min syster nere 2 gånger inte alls roligt man vet inte hur man ska hjälpa till så och det känns också jätte jobbigt. Ha det bra mina tankar går till dig. Kramar Susanne

2009-03-27 @ 08:11:27
Länk: http://vejers.blogg.se/
Lena

Ingen annan människa kan sätta sig in exakt hur någon annan mår. Jag träffade en kvinna en gång som sa till mig att -Du jag vet precis hur det är att vara handikappad för jag har gått på kryckor i ett halv år!! Hur galen får man bli tänkte jag då? Hon vet ju inte ett dugg om hur jag eller andra som är funktionshindrade har det...hon fick ju bara testa att vara det under en begränsad tid vi andra lever med detta, skillnad!



Jag vet att det var befriande för min del när läkarna sa att - Lena du kommer alltid sitta i rullstol. Så klart att det var en jobbig sanning men jag behövde höra detta för jag trodde att om jag bara kämpade så skulle jag kunna bli kvitt mitt funktionshinder. Många av mina vänner sa också, kämpa på Lena så ska du se att du kommer bli bra. De sa så klart detta i väl mening men tänk så fel det kan bli. Jag fick orimliga krav på mig som jag absolut inte kunde leva upp till.



Vet att din sittuation inte ser ut som min men kanske kan man ändå dra paraleller?



Klart du ska kämpa men med insikt. Ingen människa kan göra mera än sitt bästa. Att ta vara på de små fina stunderna som du gör låter helt rätt :)



Varma hälsningar till dig!

2009-03-27 @ 11:22:02
Länk: http://lenakald.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: