Då....

Datum: 2009-03-22 Klockan: 12:06:00 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Var barnen hemma... å vi har handlat. Snön faller ute.... de e sånt som måste ner för att vi ska få vår på allvar. Bara å bita ihopa. Köttgrytan puttrar på spisen och ja tror de kan bli lite rosa hår framöver.... måste bleka utväxten på grabben å lägga i mera rosa å ja tror ja ska slå i lite rosa även ja... så vi kan matcha varann.... å eftersom vissa tycker ja e så förbannat färglös ska de bli klös i kärringen... ja som ser ut som 40+ menar ja.... GAPFLABB...



Att ha känslan av att livet har passerat och är slut är inga trevliga tankar. När man har svårt att få ihop sitt livspussel då lämnar andarna kroppen för att ge sig ut på en färd över molnen. Själen seglar iväg och man får känslan att över dessa underbart fina duniga moln finns friden man söker. Enkelheten och livskraften. Livskraften som lämnat kroppen för att ge utrymme för tomheten och mörker. Mörkret som har ätit upp livet och ljuset, gett en tyngd åt kroppen som inte vill släppa och segla iväg mot avgrunden där den hör hemma.

Hur får man tillbaka detta ljus och livsanda och glädje. Hur når vi bergets topp utan att bli andfådd. Hur når vi livets glädje?

Det dåliga samvetet över känslan är hemsk att bära. För jag har så mycket att vara tacksam för så mycket att vara nöjd med. Jag har så mycket att glädjas åt. Varför blir de då så tungt och mörkt?

******************************************************************************************************************



EGOISM

Hellre ett liv i en skog med dig där man är gömd
Än ett liv bland alla där man är glömd
Hellre en regnig morgon med ditt ljus
än en solig morgon alla utom du
Hundra tårar i min hand från dig
än att du skrattar i nån annans famn
Hellre hundra mil bort och jag vet var du är
än att du är nära ändå inte här
Jag vill att du tror mig en endaste gång
försök förstå mig
Du gör dagen så lång så ändlöst lång
Jag kan höra dig skratta
 se din mun le
Dina ögon lever
Åh säg att du är med
Att vi delar samma resa
Och styr mot samma mål
KOm ta min hand
Vi gör världen till vår
Säj att du smeker min kind
För att du tycker om
Att ja kan ge av mig själv
till den ja tycker om
För du kom med livet
Du ger och jag tar
Du kom med sommarn
Du är allt jag har

************

Denna låt sjöng min klasskamrat Linda på mitt första brölopp. Eva Dahlgren.

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Skogshuldran Titti

Hur du får tillbaka ljus och livsanda och glädje?

Jo, bara fortsätt gå, stanna inte upp där i mörkret, för då blir du kvar.

En kram på vägen är kanske till hjälp?

KRAM!



























2009-03-22 @ 20:38:19
Länk: http://skogshuldran.bloggagratis.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: