Hur ska ja orka kämpa?

Datum: 2009-03-10 Klockan: 15:47:17 Kategori: August/barnen/Autism

Hemma på en kort mellanlandning innan jag å August ska till skolläkaren på sitt besök. Detta läkarbesök ska vara med för utredningens skull.

Ringde rektorn idag för att höra hur långt de kommit. Han har inte hunnit med det möte med personal från Horisonten men det borde bli av till veckan. Så planering av skolgången i höst vet vi inget om. Grejjen är ju att egentligen ska de finnas en diagnos för att få gå i en annan skolform å jag vet ju att då kommer vi stå å stampa i höst OM de inte gör något undantag... Han kommer aldrig ha en diagnos innan skolstarten å ja e så ledsen så ja tjuter snart.

Jag ringde NP å de trodde itne han får någon tid före sommaren sedan tar själva utredning TRE månader.... VAD gör ja? Jag berättade om min förtvivlan och givetvis skulle de ta upp att jag är orolig å att han borde få hjälp snarast. Men ja vet ju att alla vi med dessa barn står i samma situationer....

Ringde vidare till BUP.... den hjälp ja kan få där får ja imorgon när Maud kommer. Men August behöver stöd NU i skolan. Klockan tio varje dag bryter han ihop å sedan når de inte han hur de än gör. Alla intryck fram till dess gör att han e helt slut. HUR ska ja som mamma hjälpa dom i skolan, hur ska ja hjälpa August?? VEEEEEEEET att de e skolans sak att hitta en lösning å tro mig de JOBBAR hela tiden med detta men de vet inte... när de inte vet de exakta orsaken vet man inte alltid HUR...

Jag känner mig maktlös och när fritidsfröken säger att JAG måste få hjälp innan ja bryter ihop så kommer tårarna... ja orkar inte. Men inte vet ja va ja ska göra för de??? Jag ser inte MIG i detta jag ser min son som inte kommer lära sig något om inte han får rätt hjälp i skolan å de ser mörkt ut för hösten....

NU blir de till å leta rätt på skolläkaren på skolan ja inte känner till....

UPPDATERING:

Hemma igen å det enda som gjordes nu var en kroppsundersökning med vikt längd samt lyssna på hjärta å lungor osv.


Kommentera här 18 st

Kommentarer
Ramnissan/BigSiss

Okej! Det är nu du ska söka hjälp åt dig själv för barnets skull..veta.. Det KAN, om du har tur, göra så att de agerar snabbare i barnets fall. Ser de att både du och barnet mår skit så kommer de nog att sätta fart med utredningen. Så, iväg med dig nu! I slutänden blir det ju barnet som blir hjälpt förhoppningsvis och blir det inte så, så har iallafall du fått stöd och hjälp..;)



haha.. Va bra att du vet vem det är som terrar dig iallafall!!



Ha det så bra du kan nu!!



Kraaam

2009-03-10 @ 17:18:03
Länk: http://blogtown.se/blog.php?id=Ramnissan
Ramnissan/BigSiss

Då är det nog dax för det stora psykbrytet om de inte sätter fart snart. Med det menar jag att du nog ska visa HUR dåligt du faktiskt mår.. På riktigt!

För du verkar vara som jag.. Ha en attityd som inte gangnar en speciellt när det behövs hjälp: "Det löser sig nog, även om jag mår dåligt attityd"..



Då tror de att man mår bättre än man gör och det är bra dumt när man ser att det håller på att ta en ände med förskräckelse för både en själv och barnet.

Men jag vet hur jobbigt det är att visa all smärta och sorg för andra, sånt vill man ju inte visa någon utomstående. :(



Men det löser sig nog för er, du bråkar och kämpar med näbbar och klor så snart händer det nog saker ska du se! Om inte..ja då får du ta till det värsta.. bryt ihop..



Oj, så negativt detta blev då! MEn jag menar inte så egetligen. Ibland måste man visa alla brutala känslor man har för dessa proffs, för de har slutat SE bakom masken på folk som mår dåligt, de varken orkar eller hinner med det längre(pga. stress) de stackarna som ska hjälpa oss att hjälpa oss själva att må bättre..:)



Kraaaamen

2009-03-10 @ 18:20:14
Länk: http://blogtown.se/blog.php?id=Ramnissan
mitha

HEj hittade hit från lovedmum. Vilken fin blogg du har! Ser att du liksom jag är bonusmamma också!



ha det gott



kram Mitha

2009-03-10 @ 18:38:50
Länk: http://himmelohelvete.se/wp
Petra

Du kommer klara det, försök att vara stark för din egen skull, men jag vet hur jobbigt det kan vara att kämpa för sina barn.

Jorå allt bra här, lite ensam bara...synd du bor så långt borta!

kram

2009-03-10 @ 18:47:19
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Ramnissan/BigSiss

ÄR du bombens säker på att det inte hjälper honom? Ibland så hjälper det mer än man tror:)

Man jag förstår att du inte vill bli sjukskriven eller brejka..absolut!!



Det löser sig nog ska du se! Håller tummarna för att hon från famijleenheten kan hjälpa dig!



Kraaamen

2009-03-10 @ 18:52:42
Länk: http://blogtown.se/blog.php?id=Ramnissan
mitha

Jag bor i lilla Säffle=)

Har en bonusson men tyvärr funkar det inte så bra och har väl egentligen aldrig gjort med hans mamma. Mkt pga detta som jag har ångest men så klart inte allt.



Bor du också i Värmland alltså? Vart då?



KRAM

2009-03-10 @ 19:00:03
Länk: http://himmelohelvete.se/wp
Petra

Jo att oroa sig för sina barn är inte kul å INTE lätt. Tur att han har en mamma som bryr sig å som inte ger upp, vem som helst hade nog gjort det. Varför ska allt ta sådan tid då? Misstänker du någon diagnos??

2009-03-10 @ 19:00:21
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Afrodite

Åhhh, blir alldeles förtvivlad över att läsa din kamp för din son! Kämpa på och ge dig inte! Men som sagt, skaffa stöd för din egen skull så att du inte bryter ihop. Sök hjälp innan det är försent, även om du sätter sonen i första rummet. Utan dig är han kanske ingen...

Hoppas allt löser sig för er! =)

Styrkekramar till dig!

2009-03-10 @ 19:05:23
Länk: http://afrodite.blogg.se/
anne

Tufft du. Hoppas det ger sig snart. Vad jag har förstått har man iaf i Lund kunnat kapa ADHD-utredningarna massor, från flera månader till typ en vecka eller så. Det finns ingen egentlig anledning annat än osynkroniserade processer att utredningen ska ta så förtvivlat lång tid.



Sköt om dig.

2009-03-10 @ 19:32:47
Länk: http://annnne.blogg.se/
mitha

Hej igen



Åh kristinehamn har jag pluggat i på KPS=) läste till fritidsledare där=) nu har jag min svåger och svägerska där=9 Svägerskan jobbar på en frisörsalong=)



ja alltså det funkar bra ibland oss imellan. Han är 12 iår så han är ganska stor nu



vi har gemensamma barn också. 3 st på 8 5 och 2 år=) vi blev tillsammans innan hans son föddes, nån månad innan. det är komplicerat där för de hade ingen relation alls utan det var mest en engångsgrej så mamman är väl bitter på mig fortfarande att jag "snodde" han ifrån henne fast jag egentligen inte gjorde detS



Va gamla är dina/era barn?



kram

2009-03-10 @ 19:45:34
Länk: http://himmelohelvete.se/wp
Anonym

hej!

kikar in via Mithas sida,,,,man e ju lite nyfiken. Vilken jättefin sida du har!!!

ha en trevlig kväll,,,

2009-03-10 @ 19:59:33
Länk: http://www.hanna76.bloggagratis.se
Anonym

Kikar in & kramar om dig.

Du är stark som verkligen orkar allt Tess, de ska du veta! Du är en otroligt bra förebild för mig!

2009-03-10 @ 20:59:53
Länk: http://freshing.blogg.se/
soffie

vad jobbigt du har det men ändå är det som jag skrev tidigare skönt att det händer nåt,

ha en bra kväll

2009-03-10 @ 21:22:02
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Malin

Jobbigt!! Men du ska se att bättre tider väntar för dig så smånigom... kramiz m

2009-03-10 @ 21:49:18
Länk: http://tidsoptimistens.blogg.se/
CAT

Stressa inte över detta med undervisningen för det är inte det viktigaste!

Det viktigaste är att han får rätt hjälp så att han finner lugn själv!

Sen kommer han att få hjälp med rätt undervisning =).

Det jag inte kan förstå är hur lång tid det tar för er med utredning!

Trots att kiruna tar in psykolog från Malmö får man tid relativt snabbt!

Utredningen tar 1-2 dagar och sen får man komma tillbaka efter någon dag och få resultat och sammanställning.

Och jobbigt att behöva vänta!

Man behöver få veta och landa i allt.

Och detta innebär stora förändringar så klart!

Jag håller tummarna att det ska gå snabbare för er!

Kram vännen

2009-03-10 @ 22:50:31
Länk: http://catmalou.blogg.se/
Lovedmum

Allt tar en evighets tid inom sjukvården. Är så less på allt vad sjukvård är och heter. Hoppas iaf att din son får sin diagnos fort och att han får rätthjälp och stöd i sin skola. Vad är det för besvär din son har?



Kram

2009-03-11 @ 05:30:54
Länk: http://lovedmum.se
mitha

Hej



Jag hoppas så att din son får den hjälp han är berättigad till FORT! det är verkligen förjävligt rent ut sagt att det ska behöva ta sån tid, det är ju jätteviktigt ju!



Lycka till nu!



KRAMAR

2009-03-11 @ 09:03:55
Länk: http://himmelohelvete.se/wp
*Jenny*

Du kommer att klara det, du klarar allt. Jag tror på dig !!!!

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: