Jag reagerar....Jennie

Datum: 2009-03-12 Klockan: 21:49:11 Kategori: Allmänt

Idag reagerar ja på dessa anonyma kommentarer som inte är anonyma för mig. Jag vet vem som skriver dessa.... vi kommer från Degerfors båda två.

Jag vet att många läser min blogg och tex tycker om att jag skriver om mina recept, att jag delar detta med mina barn gör jag för att kanske hjälpa någon annan, att någon ser att de inte är ensamma i deras kamp.

Att jag är snygg och ser ung ut har ja aldrig någonsin sagt, jag tycker inte ja ser bättre ut än någon annan utan snarare sämre, och att jag tror mig veta allt har ja inte heller påstått, eller att mitt liv är speciellt.

Detta är bara MIN blogg... som ja skriver för min skull... å jaaa Jennie du får rätt jag är en skitmänniska å du är perfekt utan att ja känner dig. Jag tycker bara det är så hemskt när du ibland har skrivit skit om Degerfors. Jag är inte stolt att komma därifrån jag VET hur de är där. Men att ALLA är idioter samt knarkare är å ta i... de vet både du å jag. Din familj är inte sån.... inte min heller.

Jag försöker bara vara JAG.... och jag började läsa den här tjejens blogg för att jag tyckte den stack ut. Den skapade tankar å funderingar. Jag kommenterade som jag brukar göra i bloggar. Jag tyckte inte alltid som henne, men jag tycker det är skoj att läsa andras åsikter och så kan det bilda en dialog.

Det var ett stort misstag. Jag valde fel blogg.

Idag har bla denna kommentar kommit till mig:


Jag läser inte mkt, läste nåt inlägg i början och hela din situation du visar genom din blogg är tråkig, du ser tråkig ut, du formulerar dig hemskt tråkigt o värst av allt är att du verkar vilja få människor tt tro att du är någon sorts "hyvens tant"... men egentligen så är det bara trist att läsa om fåglar, djur, din mat och dina ungar=) inget som lockar mig, så jag kommer inte heller i fortsättningen läsa din blogg.





Detta är mitt svar i hennes blogg. Detta blir oxå mitt sista. Ja kommer fortsättningsvis inte publicera flera av hennes kommentarer i bloggen heller. Inte av feghet utan för att hon inte står för sina kommentarer eftersom hon inte länkar tillbaka till sig själv. Och för att jag inte tänker lägga den energin på detta.

Ja du det är tur att vi är olika och ja tycker du verkar ha fått med en hel del av vad ja skriver om. Men som sagt du får tycka precis vad du vill om mig,, det är ett fritt land men jag förstår inte vad det ger dig att säga dessa elaka saker om bla mig? Vad jag har gjort just dig som gör att du tex säger att jag tex ser tråkig ut? Vem har sagt att du själv ser så perfekt ut? å då säger jag inte att JAG tycker du ser tråkig ut osv. Jag minns dig bara sedan du va yngre. Å jag brukar inte se på andra så, att de är fula feta tråkiga osv.

Jag skriver i min blogg för min egen skull och många som följer den verkar tycka om den å det räcker för mig. Å det är ju va de själva väljer att skriva i sina kommentarer till mig. Jag vill inte uppnå något med den att någon ska tycka den är något mer än andras eller så. Jag behöver ingen annans beröm eller godtycke jag förstår bara inte varför du skriver så?

Men kanske mår du bättre av att trampa på andra å ja hoppas att du kan se mig i ögonen den dag vi kanske ses där på byn.... du e ju trots allt inte anonym för mig även om du är det i bloggen då du inte länkar hit.

//Tess


Ja just nu blir ja faktiskt ledsen.... för jag mår inte bra. INte pga detta utan för andra saker. Man är inte stark varje dag å idag är ja inte stark.

Detta är nästa av hennes kommentarer till mig:


Jag trampar inte på folk, jag säger vad jag tycker, och tycker jag illa om någon eller något säger jag det, sen så är det ni/de som tar åt sig som får skylla sig själva om de tolkar det på något negativt sätt...så är det med den saken. Är inte mitt problem så att säga. Har heller aldrig påstått mig vara vackrast i världe, men jag försöker hålla håret i trim, när jag blir några rå äldre kommer jag börja använda antirynkkräm och dessutom skulle jag ha linser om jag nu var tvungen pga dålig syn. Det är det jag menar med tråkig, du ser liksom ut som du krupit fram från en garderob oh inte bortstat håret eller huden...hänger du med? lite mer färg i din tillvaro skulle garanterat göra dig 10 år yngre.

Du har hakat upp dig på Degerfors, bara en sådan sak är totalt patetiskt. Asså näst intill irriterande patetiskt. Jag skiter väl i dig, jag är så sällan bland befolkningen i Degerfors för att slippa just sådana som dig, med "sådana" menar jag givetvis "skvallriga småstadsmänniskor (nej jag bor inte i världens största stad), som itne har annat för sig än att lägga sig i andras liv".

Jag känner ite igen dig (thank God), och jag skiter väl i att du vet vem min mamma är, eller vem jag är eller om du skulle veta vem min kusin är. Finns ingen som helst poäng med det, försöker du dig på något typ av hot när du påpekar att du vet vem jag är...eller vad vill du få ut av det...?

Gosh hela du är patetisk=)

Tack för detta.... Klart man tar åt sig när någon säger att man e ful... är tråkig. Utan att ens känna mig. Jag kan inte hjälpa hur ja ser ut.. att ja behöver glasögon. Det är inte att säga vad man tycker,,, ja tycker det är påhopp och något som inte har med min blogg att göra.



KOmmentarer ang detta UNDANBEDES.


Kommentera här 11 st

Kommentarer
Jennie

Hoppas inte du tror att det var jag som skrev de anonyma kommentarerna, för det var det icke. Oh tror du det, är det ännu ett bevis på det patetiska hos dig=)

CAT

Förstår att du skulle behöva få vara sjukskriven!

Allt detta runt sonen din stjäl så otroligt mycket energi!

Och allt man ska hinna med och framför allt orka med!

Det tar så mycket!

Jag vet!

Du måste försköka ta hand om dig med!

För du behövs för din son och din familj!

Massor av kramar till dig gumman

2009-03-12 @ 22:16:24
Länk: http://catmalou.blogg.se/
CAT

Ja jag vet att ekonomin ställer till mycket!

Du ska definitivt söka vårdbidrag så fort utredningen är klar!

Man ska inte behöva jobba 100% och klara allt annat runt omkring!

Kram

2009-03-12 @ 22:24:52
Länk: http://catmalou.blogg.se/
CAT

Men vännen...

Det är inget fel på dig för att du inte klarar allting!

Du reagerar som en sund människa!

När man inte klarar allt så brakar man ihop!

Jag undrar om du vet hur ofta jag gått in i väggen men vi är ju starka som orkar resa oss igen!

Vårdbidraget baseras på merarbete men det är ju alltid merarbete att ha ett barn med särskilda behov.

Så det är kanske ingen omöjlighet att få det ändå.

Jag förstår att du misströstar nu och jag önskar jag kunde ge dig lite extra energi!

Men jag finns här om du behöver he ur dig lite ilska eller förtvivlan!

Kram

2009-03-12 @ 22:42:20
Länk: http://catmalou.blogg.se/
Barnens Hjältar

Klart det kommer funka med sonen, det måste det göra som du säger :-)

Som jag sa innan det är tur att du hittat en person som du har förtroende för.

Åh du jag biter mig i tungan skall du veta

2009-03-12 @ 22:59:28
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
ina

hej, vännen! jag kramar om dig i tankarna. det du går igenom är ett till bevis på att inte alla är på samma våg. det är lagen att öppenhet bidrar till smärta. jag säger inget men vi ska be för dom. jag tycker du gör allt rätt även om du själv inte tror det ibland. du känner själv vad du vill med ditt liv, med din blogg, med dina inlägg. det är mognad eller vi är på väg dit.



ja, jag har fått ett litet försprång före semestern :)(4 månaders vila känns som en vecka, för kroppen och hjärnan vägrade att förstå att det var min tid för en gångs skull) och en kort tid att tänka över saker och ting. men nu måste jag och av flera anledningar vill jag ut till arbetslivet igen. jag vet inte om det finns någon annan lösning. men jag vill se det hela från en annan vinkeln än förr, på ett sätt som jag vetat men inte använt så mkt. se saker från distans. det hjälper.



det är viktigt att ta en tid bara för sig själv, att kunna göra det man vill göra mest, t ex vara med barnen i några dagar, inte tänka något annat, även om vi tror normalt att allting det andra hänger på oss. jag förstår så väl vad du menar med att vi behöver offra oss för att pengarna ska räcka till. men ta chansen när den kommer:)jag brukar be och när det kör ihop sig då får jag svaret. det är också lagen. jag blev sjuk och det var svaret. andra ser som något hemskt, orättvist, jag såg en annan dimension och ändrade inriktningen. innerst inne är någonting annorlunda.



jag blir självisk just nu och säger att jag avslutar här. du är en av mina absoluta favoriter och jag har trots detta nästan övergivit din blogg och dig. men du vet vad jag tycker om dig, det är så lugnt och skönt att veta att det finns väldigt fina människor överallt. som kantareller i mossan. man tror att det finns inga eller få och så upptäcker man att det finns faktiskt många till. be att de kommer i rättan tid. inom oss själva vet vi bäst vad vi behöver och hur vi ska svara på allt ont vi får utstå. kram till dig, Tess!:)

Mamma Melissa

Jag säger bara det som min pappa alltid sade till mig som liten...



http://mammamelissa.blogg.se/2009/march/sant-nodvandigt-och-karleksfullt.html#comment

2009-03-12 @ 23:48:49
Länk: http://mammamelissa.blogg.se/
Kattis

Morrn gumman!

Ska försöka fixa en bild på hårwr, hihi.

Nu är det fredag och hoppas du är ledig i helgen och får vila och ta det lugnt.

Du får sköta om dig!

KRAM

2009-03-13 @ 06:38:54
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Lovedmum

En kram denna tidiga fredagsmorgon

2009-03-13 @ 06:44:08
Länk: http://lovedmum.se
Annica

Hej hej, ja man får köpa ett startpaket o sen är det bara att köra igång! =) Du får boka in ett party! =)

2009-03-13 @ 08:42:28
Länk: http://spoile.blogg.se/
*Jenny*

Att du inte får vara ifred, om personen stör sig så mycket på dig så varför lägga energi på att besöka din blogg !

Personen som trackar ner på dig, hon/han måste må jävligt dåligt.

Jag älskar din blogg, och du är bra på det du gör.

Kramar

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: