Kvällen sänker sig....

Datum: 2009-03-23 Klockan: 18:32:06 Kategori: Kropp å själ/ADHD

.... å dagen har varit jobbig.

Jag har varit hemskt trött efter terapin. Men ändå har ja vilat och försökt landa i mig själv. Finna nya vägar och inte fastna i tankar jag inte behöver.

Jag känner att oron sprider sig i kroppen och att jag behöver komma bort. Alltid denna känsla av att vilja fly iväg. Men inte en sådan flykt... utan ja ja skulle behöva åka iväg å få vila. Om jag hade någon att besöka.... så man inte behövde det där med tvätt och städ....kanske åka ut lite å se sig om i en ny omgivning och shoppa osv.... prata bort lite tid.... men ja har ingen att åka till...... Jag har haft men har inte längre............Förr hade ja flera men eftersom de har tjejer idag så är man inte välkommen... å andra har ofta så mycket med sig själva så de har inte tid.

Jag tycker de e så syd att vi inte har tid för våra medmänniskor idag.... vi har så fullt upp å stannar sällan upp å njuter. De e verkligen inte bra alls. Varför gör vi inte de? Varför tar vi oss inte tid till möten med andra människor? Varför har vi så brott med allt som vi tror vi måste hinna?

Nej fy ja..... Önskar någon räckte ut en hand å bjöd hem mig ;-D inte för att passa upp på mig utan för att få en egen liten paus i livet.......

Terapin ger en del.... men de e tungt. 

 Nu ska ja försöka mig på lite mat..... de e inte heller så kul just nu att äta... de e mycekt som tar emot.



Men ja kan ju alltid vicka lite på tårna.... hrm......

****************************************************************************************

När ja hör din röst mjuknar jag
När jag ser dina ögon vila på mig så känner jag mig vacker
Ser dina läppar röra sig och jag vill känna dess smak
Ser din kropp röra sig och jag vill känna din hud
Känner dina händer på min kropp och jag kan i tanken sväva iväg
DU gör mig hel
DU gör mig levande
Du ger mig meningen att leva vidare

********************************************************************************************



Mattias å Ingrid.... ni finns alltid i mina tankar å i mitt hjärta.


Kommentera här 7 st

Kommentarer
CAT

Hej Gumman!

Jag önskar att jag kunde finnas till för dig mer!

Trist att vi sitter på helt olika platser i Sverige!

Jag förstår att det är tufft och varje nedrans dag är en prövning!

Men någongång måste vi väl komma ikapp? =)

Jag tänker på dig vännen!

Många kramar till dig!

2009-03-23 @ 19:46:41
Länk: http://catmalou.blogg.se/
Stefan

Du skulle behöve en tur i våra dalgångar. Det hör ju jag det.

Tänkte faktiskt på dig då jag åkte längs Indalsälven i tisdags. Där är den perfekta miljön för rekreation och återuppladdning :-)

Kram

2009-03-23 @ 19:46:53
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Stefan

Jaaa...jag har tippat dem som vinnare hela säsongen.



Du får flörta med Annica om att ni kan pröva varandras bästa kakrecept om du får komma och hälsa på ;-)

2009-03-23 @ 19:58:23
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Mindy

God kväll..Önskar dig en skön kväll med din kära i soffan i kväll.kram

2009-03-23 @ 20:15:04
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

Alltid mysig att slappa i soffan med sin kära...Hoppas att rätt lag vinner i kväll :) kram

2009-03-23 @ 20:28:58
Länk: http://blondis81.blogg.se/
soffie

vad vacker dikten är,

å hoppas du känner dej piggare nu,

FÄRJESTAD kan vi glädjas åt ihop de leder nu med 3-0

kram

2009-03-23 @ 20:29:51
Länk: http://soffie69.blogg.se/
helen

Hej Tess!

Du frågade om min terapi/behandling.

Jag fick en utmattningsdeppression för ett år sen ca och senare har det utretts att jag har PTSD (posttraumatiskt stressyndrom) som har med min bakgrund och uppväxt att göra.

Jag har skrivit om det mesta i min blogg dock inte allt.....och allt vet jag inte, det är därför jag går på behandling nu för att minnas och bearbeta.

Jag har slarvat och har inga kategorier i min blogg annars vore det enklare att läsa om just mina problem......har tänkt att jag ska fixa det men det har inte blivit av :-)

Jag genomgår en slags traumabehandling som innefattar EMDR och SYMBOLDRAMA. Det är lite svårt att förklara men om du googlar så hittar du en del att läsa om det.

Vad får du för behandling?

Såg att du inte mådde så bra nu.....Ibland kan det vara svårt att tänka positivt om man inte vet varför man mår dåligt.

Hoppas du får bra hjälp.

Jag brukar tänka att när jag mår dåligt är det för att jag nån gång ska få må bra.

För om man vet om att man inte mår bra av en anledning så kämpar man för att slå sig fri istället för att acceptera.

För accepterar man situationen utan att göra nåt åt den så kommer man aldrig få va glad på riktigt.

En del kan säga att "jag är sån här pga taskig barndom".....o sen går dom så år ut och år in. Istället för att säga "Jag vet varför och nu ska jag göra nåt åt det"

Jag hoppas att det vänder för dig snart och att du ska få må bra.....du verkar ha en jättemysig familj och det är alltid fina kort att titta på här.......jodå , jag är här ganska ofta men jag kommenterar sällan :-)

Ska ändra på det så småningom :-)

Kram

2009-03-24 @ 00:38:56
Länk: http://gussilago.bloggagratis.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: