Lördag...

Datum: 2009-03-07 Klockan: 10:36:04 Kategori: Kropp å själ/ADHD

... Då har vi klarat av morgonarbetet å de e underbart att få jobba med Lotta. Just nu gör hon sina goda MOCKARUTOR.... de va inte igår vi bakade så nu gör hon de.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Något som inger respekt är att stå för vad man tycker. Att våga erkänna att man har fel ibland. Å att man fixar att andra tycker annorlunda. Det jag själv tycker får jag tycka men man måste respektera att andra anser annorlunda.

Man ska heller inte tro att det bara finns en enda sanning.

När man arbetar med människor måste man ha stor respekt och se att alla våra olikheter ger oss ett rikare liv. Tänk vad mycket man har lärt sig genom åren genom att se och lyssna på andras erfarenheter och ta del av deras visdom.

Sedan ska vi varje dag se på oss själva i vår egen spegel å tänka att vi faktiskt är bra och duger precis som vi är. Att vi faktiskt varje dag uträttar något bra och att vi är fina å underbara. Med alla de skavanker som vi har. Vi duger. Vi gör det som vi anser vara bäst för oss själva och våra barn.

Jag är jag å det är jag förbannat STOLT över....precis som just jag är för om inte jag vore jag då är ja ju någon annan. Trist.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ha nu en underbar lördag å var e alla kommentarer som ja saknar ;-D Visa att ni lever!!!


Kommentera här 11 st

Kommentarer
Skogshuldran Titti

Jag Lever! (i högönsklig välmåga, dessutom)

Så klokt och fint du skriver om att duga!

Vi borde lite oftare spela "Your simply the best" för oss själva!

Du jag har ett tips för att lätta lite på trötthet över för mycket arbete:

Undersök möjligheten att gå ner i arbetstid 10%.

Det äter inte så mycket av lönen, men ger en välbehövlig återhämtning i form av mer tid till annat.

Ha en bra dag!

2009-03-07 @ 10:42:48
Länk: http://skogshuldran.bloggagratis.se
Laura

Hoppas du får en bra dag på jobbet, du skriver så bra, dina små kloka ord träffar så bra, synd det är lite svårare att leva efter dom, med det komer väl med tiden. Här är det packning o städning som gäller. Ikväll blir det mysig middag.



Kram

Ninni

Tänkvärda ord minsann....klart du ska vara stolt över att du är du!!



Moccarutor...skicka över en till kaffet åt mig är du rar!



Ha en goo lördag trots att du jobbar..kramen

2009-03-07 @ 11:39:22
Länk: http://ninni.blogg.se/
Ninni

Jag vill ha den nu..haha

2009-03-07 @ 11:56:47
Länk: http://ninni.blogg.se/
Anki N

Vi är alla olika och tycker olika, har olika värderingar och olika smaker, de flesta av oss kan stå för fel vi gör, några är omöjliga att rubba i den frågan. Folk är folk. Älska sig själv är viktigt framför allt om man vill bli älskad av någon annan. Sånt är livet. Annas hoppas jag allt är bra i er stuga o att Ni njutit redigt av era minnen från stockholmshelgen o allt den gav.

Kramiz Anki N

2009-03-07 @ 12:32:44
Länk: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Ninni

Näää nåt blev fel med leveransen...nån annan åt upp den på vägen osis!



Ja den var säkert god..men jag behöver ingen...några kilo ska bort innan bikinin ska på..hihi



2009-03-07 @ 13:11:14
Länk: http://ninni.blogg.se/
Stefan

Ja då hade du mått va? ;-)

Jobbigt det där. Annica är helt förstörd hon med i dag efter resan igår. Blev lite för myket att åka i ett sträck

2009-03-07 @ 13:41:08
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Ninni

Johan Carlsson heter tatueraren..kallas "Burger"



/Kram

2009-03-07 @ 15:10:31
Länk: http://ninni.blogg.se/
Ellen

Vilken fin blogg du har



ska vi lägga till varandra i bloglovin?



Eller det lät konstigt jag lägger till dig så att jag inte missar något



Kram

2009-03-07 @ 16:07:10
Länk: http://ellenbratt.blogg.se/
anne

Jag lever! Men det vet du väl redan!?!



Det låter som att du önskar dig förändring för egen del, men att du hindras mest av ekonomiska orsaker? Din hälsa kanske inte är den allra bästa, men det kanske mest beror på din jobbsituation? Eller att den bidrar mycket i alla fall?



Du verkar jobba hårt med dig själv och kämpar massor, men mitt intryck är att luften går ur dig med jämna mellanrum.



Har du funderat mer på att läsa någon psykologikurs eller något sådant som du var inne på i somras? Det kostar just inget, ger dig nu kunskap men kanske ännu mer, nya tankegångar, insikter och en väg till något du inte hittar till idag. Att plugga på distans kan vara nog så tufft, men man måste inte lägga ribban på högsta betyg.



Vad skulle du helst vilja? Nya kunskaper, kontakter, inspiration? Du har ju ett äktenskap som är få förunnat och ett fint och mysigt hem.

2009-03-07 @ 18:05:36
Länk: http://annnne.blogg.se/
Jennie

Eftersom du är I mina ögon: helt koko i skallen pga ditt behov av att lägga dig i allt som har med andra att göra, så har jag valt att inte ha något med dina hängisar eller din man att göra. Du förstår väl att jag förstod att det var din man som skrev till med, därmed läses inte kommentarer från Daniel heller utan kastas på en gång=) har ingen som helst anledning av att ta del av era åsikter=)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: