Min kamp

Datum: 2009-03-08 Klockan: 21:08:44 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Nu har ja äntligen jobbat denna vecka färdig. NU återstår bara TVÅ dagar till innan jag har två ledigt för att sedan jobba helgen igen.

Just nu, efter EN veckas jobb är ja sjukligt trött. Jag går i stort sett på knäna men ja vet de hjälper knappast att gnälla.... så ja kämpar på med allt ja e värd för att orka.

Just nu finns ingen lösning utan jag förstår att de flesta tycker att ja ska bita ihop. Sluta klaga.

Ibland finns inga val då en av oss pluggar. Annars måste jag inte ha allt så det är därför jag jobbar heltid. Jag har lite för mycket i livet just nu och detta gör att jag inte orkar. Jag har inga som helst krafter men ja gör några saker för att må lite lite bättre.

Att röra på mig och få frisk luft varje dag kan vara motigt då man är så förlamande trött efter arbetsdagens slut. Men istället för att göra de ja VILL,, lägga mig direkt går jag en mindre promenad. Jag går med stavar för att öka min cirkulation i axlar å nacke där jag har ont. Jag tar en mindre promenad nu till att börja med istället för att göra som innan.... gå ut för hårt och få jätteont och inte alls få den effekt som jag eftersträvar. Att orka länge.

Jag använder mig av så mycket avslappning som ja kan och använder värme.

Jag försöker tänka positivt och jag har lagt ner massa tid att tycka de ja hinner duger och har inga stora och höga krav om MÅSTEN i livet.

JAg försöker att inte stressa upp mig och ja försöker lyssna NOGA på kroppen.

Jag äter även en bra kost och tänker på att få i mig sådant som är nyttigt.

*********************************************************************************************

Listan idag blir:


Hjälp mig orka ytterligare en dag av motion och arbete.
Hjälp mig vända det som är till något positivt. Tröttheten ja känner innebär att jag behöver VILA så mycket jag kan.

Jag är tacksam för Daniel som hjälper mig och som är så klok.
Tacksam för allt han gjort i helgen som innebär mindre jobb för min egen del. Få är förunnade en sån karl ;-D

Jag är trevlig
Jag visar förståelse för andra och visar alltid tacksamhet inför andra
Jag är en bra lyssnare och som alltid står för mina åsikter
Jag är stark
Jag duger precis som jag är

*******************************************************

Då ni go vänner ska ja göra mig klar å lägga mig i en nybäddad säng å läsa en bok. AVKOPPLING

Kommentera här 4 st

Kommentarer
anne

Hoppas du får en god natt sömn! Jag ska också gå och knyta mig nu.



Suss gott! :)

2009-03-08 @ 22:38:30
Länk: http://annnne.blogg.se/
Jennie

Ha ha ha... jag reagerade inte alls om du inte ögat märke till det=)Skaffa dig ett liv=)

Kattis

Hahaha, asfalterad tomt är väl jättesnyggt, hahaha.

Tur att jag ahr lite rabatter som det finns lite blomor i. ;D

HA en fin dag!

KRAM

2009-03-09 @ 09:37:21
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Kattis

Ja, det kommer intebli nån asfalt här inte. hihi

Tomten är liten och hundarna tycker det är skönt att ligga därute.

2009-03-09 @ 10:08:53
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: