Snön yr ner från en grå himmel

Datum: 2009-03-27 Klockan: 13:16:55 Kategori: Allmänt

Och jag vaknade som vanligt tidigt. Långt innan klockan ringt för att gå upp. Daniel sov tungt bredvid och katten kom upp för sitt dagliga morgon gos.

När vovve var rastad å barn körda till skolan så sänkte sig lugnet här hemma och jag känner mig alltid väl till mods när Daniel finns där. Att jag skriver att jag inte tycker om ensamheten betyder inte att jag måste vara varje ledig stund med Daniel men ja tycker om att han finns här hemma.

Pratade bort lite tid med Anna i telefon sedan har jag å Daniel myst. Vi har tittat på Familjen Annorlunda å fortsatt att förundras över va lätt allt fungerar för tio barns familjen medan fem barnsfamiljen inte klarar mycket alls utan massa hjälp. Tiobarnsmamman åker å shoppar ENSAM med buss med nio barn å dom klarar inte att åka med tre barn till affären. Ja ni man ser va olika vi e och vad många gör sig problem innan dom ens finns. Jag beundrar dom hur som helst.

Daniel har ju sin tenta snart... mellan två å sju. Jag körde ner honom till bussen för att sedan åka ner på stan för attinfrskaffa lite bättre sovkuddar till oss båda. Jag har ju så stora problem med kroppen å ja börjar införskaffa diverse hjälpmedel för att de ska bli lite lite bättre. Väl hemma har jag å Isak tagit en promenad i snöyran och till slut hade ja knappt sikt... hi hi hi MEN de va härligt ändå. Dagens dos av DAGSLJUS samt luft är införskaffad.

Nu ska ja lägga mig på nya kudden , jag ska värma min riskudde å läggaom nacken å ja ska läsa... mysa å njuta av lugnet. När Daniel är klar ikväll/eftermiddag ska ja ta bilen in till Karlstad å beroende på tiden så ska vi äta å äntligen se MÄN SOM HATAR KVINNOR. Vi ska njuta lite av en kväll tillsammans.

Idag e de ganska bra.



Kommentera här 4 st

Kommentarer
Mange B

Det låter riktigt mysigt och hoppas det blir en sån där kväll som ni kan minnas tillbaka till!



Fredag eftermiddag, over and out!



Mange B

2009-03-27 @ 13:35:18
Länk: http://www.lucifer.se
Madeleine

Härligt att det är bättre med dig idag.

Jag är bara helt fruktansvärt trött och ledsen på vädret...



Har tänkt mig att städa idag, men som jag känner nu så kommer jag inte orka lyfta ett finger.



Ska ni på bio :)

2009-03-27 @ 13:59:35
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Madeleine

Ja kör iaf försiktigt, det är mkt som brukar hända mellan k-hamn och karlstad tyvärr...



Detta väder är ju helt hemskt tycker jag...

Fasen aldrig bli bra!

Kram, kram

2009-03-27 @ 15:22:42
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Cecilia

Om du har massa kroppsliga problem så kan du få hjälp från hjälpmedelscentralen för att underlätta din vardag och hindra att det blir värre.



Okey, ja då har jag tyvärr inga mer råd att ge. Mer än att ge lite uppmuntrande kommentarer.

2009-03-28 @ 12:14:28
Länk: http://blocked.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: