Torsdag... å en UNDERBAR ny dag

Datum: 2009-03-12 Klockan: 09:15:28 Kategori: Allmänt

Vaknade återigen med att solen kikade in. Det är LJUST när man vaknar å man känner sig PIGG!!!!

Hoppas å tror att jag börjar bli piggare nu.

När barnen körts till skolan har jag å ISak tagit en promenad i det kalla å härliga vädret. Isak luktar runt som vanligt å jo minsann vi träffade Hilda å hon löper. Så nu förstår man ju att de doftar underbart i en liten vovvenäsa. ;-D







Idag blir de Revbensspjäll å mos. Å ja säger bara de.... alla dessa halvfabrikat som många tillagar... de e inte bra. Tänk va tillsatser de e. Jag köper aldrig färdiga köttbullar eller pulvermos. Nej fy de e inte lika gott och ja tror inte de e bra eftersom de är så mycket tillsatser. Så hemlagat ska de vara.... mmmm GOTT.

August å ja ska baka med. Det står på programmet. ;-D Å jag MÅSTE börja göra hans schema..... ska nog åka ner till vår pysselaffär sedan för å se om de har någon bra material ja kan använda mig av. De skulle ja ju tro.

Soffan ska ändra karaktär å nya mattan ska på,, tvättmaskinen går MEN ja ska vila med.


Kommentera här 7 st

Kommentarer
Afrodite

Låter som en underbar dag! Med i och för sig mycket att göra...men även vila är ju inplanerat =)

Här strålar solen från en molnfri himmel och fåglarna kvittrar i kör. Och jag ska sitta inne och plugga...=(

Håller med dig om hemlagat - det ska de va! =)

Ha en fin dag!

Kramiz

2009-03-12 @ 10:00:11
Länk: http://afrodite.blogg.se/
Afrodite

Kommer absolut att försöka ta en paus i pluggandet för en riktigt härlig vårpromenad! =)



Jag pluggar till gymnasielärare med svenska som huvudämne. Läser just nu Historia med kulturanalys på Malmö Högskola. Historia är alltså mitt sidoämne.

Blir färdig nästa sommar, efter fem års pluggande (sju, om jag räknar in mina två år på komvux innan).

Kul, men jobbigt!

2009-03-12 @ 10:31:05
Länk: http://afrodite.blogg.se/
Afrodite

Känner igen det där med plugg och ekonomi, hade aldrig gått om båda pluggat (här i alla fall) och börjar bli uppriktigt trött på att pussla med ekonomin.



För övrigt kan jag verkligen rekommendera dig att börja om du går i de funderingarna (när din man är färdig kanske). Det är oerhört utvecklande och stärkande för självförtroendet. Jag stod själv i en otroligt jobbig situation när jag började, med såväl långtidssjukskrivning bakom mig som ett nästan obefintligt självförtroende. Tack vare en stöttande omgivning klarade jag slutligen av att fatta beslutet. Hade dock aldrig fungerat om inte en liten gnutta motivation funnits.

Mitt råd till dig (när allt lugnat ner sig) är att våga! Ta steget, du kommer inte att ångra dig! =)



Vad jobbar du med nu?

2009-03-12 @ 11:10:56
Länk: http://afrodite.blogg.se/
anne

Har du sol? Det har inte vi...å andra sidan kvittar det, jag är fullt sysselsatt inomhus! :)

2009-03-12 @ 11:11:46
Länk: http://annnne.blogg.se/
Mindy

Önskar dig med en skön torsdag.Snön är så vacker..men så skönt att slippa den här..att vakna till solen är det bästa som finns..men nu är den bort lagom när man ska snart promenera bort till sin vän.kram

2009-03-12 @ 11:17:05
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

Jag är ändå glad att den kom fram denna dag med..kanske kommer underdagens gång igen..Hunden är bara så söt :) kram

2009-03-12 @ 11:21:49
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Afrodite

Usch jag känner igen det du beskriver. Arbetade själv som USK inom äldrevården för senil dementa i många år innan både kroppen och psyket sa stopp!

Förstår att det är en besvärlig situation just nu...

och att det inte är läge för större förändringar. Du verkar så stark! =) Sluta aldrig att tro på dig själv! =)

Vi hörs snart igen!

Störstaste styrkekramen till dig!

2009-03-12 @ 11:45:08
Länk: http://afrodite.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: