Att ta sitt ansvar,,,

Datum: 2009-05-20 Klockan: 18:30:40 Kategori: Allmänt

Efter länge funderande över situationen igår på akuten så ringde jag faktiskt upp växeln och frågade om jag kunde få prata med personalasvarig på akutmottagningen.

Jag blev kopplad och hann i stort sett bara börja berätta vad jag varit med om. Om jag säger så hann jag bara till att hon inte kunde ta pulsen rätt och att hon omöjligt hade fått rätt tryck.... Hon blev grymt upprörd och skulle genast kolla upp VEM detta handlade om.

Hon ringde tillbaka efter ett litet tag och berättade att detta var en färdigutbildad undersköterska som nu gick en kurs i palliativ vård. Alltså SKA hon kunna ta puls och blodtryck samt ta venprover.

Hon hade nu fått till sig av personalen att de upplevde att hon inte KUNDE det hon borde.

Jag sa att om JAG hade varit handledare hade jag inte släppt henne ensam MEN grejjen är ju att hon redan ÄR undersköterska. Men nu skulle hon inte få gå ensam mera. Jag fick ju avbryta chefen för att berätta hur hon hade sagt när hon skulle sticka så hon visste även detta. Såhär får det som sagt inte gå till.

Jag tyckte att det var mitt ansvar att BERÄTTA om detta till den som har ansvaret för om det inte VET vad kan då hända? Det kan ju få stora koncekvenser. Nu har jag gjort vad jag har kunnat.....

Jag inser nu att jag borde ha ringt ang den undersköterska som var så otrevlig mot mig när jag var så sjuk i min mage. MEN det kändes lite dumt att ta upp NU....

******************

Min älskling ska imorgon till Söndag iväg på hemvärnsutbildning. Så nu ska vi mysa med pizza och jordgubbar samt film. NJUTA av varann.... Imorgon åker ja till byn. Får se va som väntar där... men nå sköj ska man väl hitta på. Dator å bredband blir med så uppdateringar kommer de löver ja....

PUSS



Bild: Jag innan vi ska på Katy Perry i Stockholm. På hotellet i snygg topp i vitt... pussar mot kameran...


Kommentera här 4 st

Kommentarer
Linda Häll

fint top. har likadan Nätshoppat?

2009-05-20 @ 19:29:43
Länk: http://misspainter.blogg.se/
Linda Häll

ja jag köpte den me på halens (Nät-shoppat)

2009-05-20 @ 19:49:16
Länk: http://misspainter.blogg.se/
Johan

Hur lyckas man ens få sin utbildning klar om man inte ens kan det man ska kunna är väl frågan...?



Oooh, pizza och jordgubbar låter ju inte fel det =)



SV: Okej, ja, jag är med =)

2009-05-20 @ 22:25:38
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
E-C/Ramnissan

Jisses! Färdigutbildad? Bra att du ringde dem, hon behöver ju hjälp med att lära sig det ordentligt.



Ha en skön helg!



Kram

2009-05-21 @ 03:30:43
Länk: http://ramnissan.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: