Maria!

Datum: 2009-05-08 Klockan: 22:06:44 Kategori: Allmänt

Å de som skriver kritik vågar vara allt annat än anonyma.  Denna Anonyma kommentar letade sig in:

När Du skriver "ja" menar Du då "jag"? Annars har stavfelen blivit färre, tack och lov! Men inte hade Du väl ändå högt betyg i svenska? Läs mycket kvalitetslitteratur så lär Du Dig! Lycka Till! (Personer som tål kritik vågar ta in även kommentarer som inte bara "smörar".)


Jo du.... jag lägger in ALLA kommentarer utom de som avser reklam.

Och Jo jag hade FEMMA i svenska du. Både på högstadiet och på gymnasiet. I båda de betyg man fick på den tiden. Sedan kan ja upplysa dig om att jag läser ungefär 50 böcker om året. Och NEJ ja läser INTE kärleksromaner utan en hel del annan litteratur.

Jag hade även FEMMA i ämnet Handel och kontor som innebar maskinskrivning och div uppgifter i svenska som att skriva texter samt annat.

Anledningen som jag tidigare hänvisat till är att DU som inte tål mina fel slint på tangentbordet kan leta dig vidare.... Sedan så skriver jag JA när de passar mig.... jag använder de språk JAG vill NÄR jag vill å OM ja vill.... Finns andra bloggar som är mera välskrivna eller passar dig bättre kanske? Jag lägger gärna in mina betyg eller skickar dom till dig per post. Lämna bara din adress nästa gång pekfingret åker fram....

Vidare så har ja tidigare förklarat VARFÖR de blir felstavningar.... jag skriver FORT å skriver på min minidator där tangentbordet inte ser ut som på det stora tangentbordet. Den mänskliga faktorn letar sig in.

Men som tidigare va inte ANONYM om du e så kaxig å kan ge kritik å sluta läs om de inte passar. Å jag har aldrig bara lagt in SMÖRIGA kommentarer..... anser inte att ja får sådana överhuvudtaget FRÖKEN riktig.

Kvalitetslitteratur? De vill ja veta vad de e? Eller JAG VETA VAD DET ÄR?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Att en del bara orkar.... Tänk att vissa läser bloggar de inte gillar.... men något är de tydligen som drar eftersom de återkommer.

Å NEJ ja tar inte åt mig men man undrar ju ändå.... Vissa ska inte rikta kritik när de inte ger en utrymme att ge svar.

^^^^^^^^^^^^

Kvällen har varit lugn. Vi har käkat ute. De va min man värd. En god middag. Fan ja stavar rätt fast ja druckit några drinkar... TÄNK!

Göteborg..... trevlig stad.

Nej god vänner. Nu ska ja läsa lite i en bok ja läser just nu i psykologi. Där man tar upp ansvarsfrågor. Mycket intressant bok. En hel del Etik å att våga stå för saker finns med å speglar det samhälle vi nu lever i å vad mycket vi kommer undan med genom att tex skylla på olika förhållanden som vi inte styr över.

PUSS!






Kommentera här 12 st

Kommentarer
Revolverbritta

Ödsla inte din dyrbara energi på sånt här! Kasta bort och läs de andra som skriver inlägg! Ta bara bra saker! God natt på dej med fina träskorna!

2009-05-08 @ 22:11:04
Länk: http://revolverbritta.blogg.se/
Revolverbritta

Vá bra då!

Hej igen:)

2009-05-08 @ 22:17:23
Länk: http://revolverbritta.blogg.se/
Barnens Hjältar

Håller med ovanstående talare..ödsla inte din dyrbara energi på sånt..

Hoppas du mår lite bättre nu!

Med mig är det bra, är i Stockholm med sonen som skall tävla i SM imorgon..

2009-05-08 @ 22:23:27
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Malin

En blogg är personlig å där skriver man sin egen stil! Jag slarvar men det är jag det och ja jag gillar att skriva ja å de å allt sånt! Stå på dej!

2009-05-08 @ 22:36:47
Länk: http://surrfia.blogg.se/
Barnens Hjältar

Ja, det kan kännas bra att svara :-)



SM i yugioh-spel, ett strategispel, kortspel.

2009-05-08 @ 22:44:23
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Johan

Att skriva "mer talspråk" har ju blivit mer och mer accepterat. Jag skriver alltid som man pratar i mess och på msn osv. när det ska gå fort, men ibland är det kul att skriva korrekt svenska också =) och så finns det ju alltid folk som stör sig på talspråket...



Så du läser också mycket? Vad läser du nu?



Jag läser en hel del, men just nu läser jag någon bok som inte är något vidare faktiskt...



SV: Nja, jag gillar ju inte ens Barbados, så nja... men jag tycker Bryan Adams original är riktigt fin =)



Okej, vad kommer den att kosta då ungefär?

2009-05-08 @ 22:51:57
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Maria

Ok, jag ger upp! Tar bort Din blogg från min lista. Alltför många slarv/stav-fel och "lågklassiga" uttryck. Tyckte ändå, till att börja med, att Du hade något att ge. Skriv ut hela orden och tänk igenom ordvalen väl. "Kvalitetslitteratur" får Du hjälp att finna på biblioteket. Är docent i litteraturhistoria men brukar kika in på alla bloggar. Ville bara "höja" Dig lite från det allmäna urvalet av "trash-people"-bloggar. Sorry! Du är nog inte rätt person för det. Lycka till, ändå! Det finns dock en möjlighet att höja sig kvalitétsmässigt genom att tänka efter före...

Tobias

Hur var din fredag?

2009-05-09 @ 02:31:02
Länk: http://grymtroligperson.blogg.se/
Ramnissan/E-C

Nämen, läser den här personen fortfarande din blogg?? Hahaha.. Då är det ju något annat än stavslarvet som drar och det är ju bra! Du har alltså en mycket intresant blogg som är värd att läsas hur du än skriver ju..;)



Ha en underbar Löndag och jag är sååå glad för din skull!!



Kraaam

2009-05-09 @ 06:51:44
Länk: http://ramnissan.se
mitha

Herregud haha hoppas hon språkpolisen kommer in i min blogg där jag då absolut skriver som JAG vill! tom på värmländska ibland hahaha

nej ärligt talat, skit i sånt där, att folk inte har annat att göra än att anmärka på diverse stavningar





trevlig helg!



kram

2009-05-09 @ 08:27:51
Länk: http://himmelohelvete.se/wp
Anki Enbom

Att folk bara orkar. Håller fullkomligt med dig varför läser man en blogg om man inte gillar den?

Det är för mig helt obegripligt.



Tack för rara ord i min blogg. De värmer när jag är så nervös :)

Ja, detta är mitt/vårt första barn. Jag är 35 år så man tänker ju lite på att man inte är ngn ungdom längre precis.



Önskar dig en fin lördag

Kramen

2009-05-09 @ 08:49:40
Länk: http://ankiskatter.blogg.se/
anne

Trash people bloggar? Intressant. ;)

2009-05-09 @ 17:49:44
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: