Vaken...

Datum: 2009-05-12 Klockan: 10:03:58 Kategori: Allmänt

Men vaknade strax efter sju med väldig huvudvärk. Vilket i och för sig var lääänge sedan. Så jag knallade upp tog lite piller och la mig igen. Solen skiner idag, barnen är lediga från skolan så jag hoppas att vi får en bra dag denna trista start.

Albin spelar elgitarr så jag får PANIK snart... skallen dunkar igen. Tror det blir sängläge lite lite till.

Sovit dåligt med. Vet inte varför. Är det Bodil som spökar?

Jag funderar en del kring nästa helg. Finns det något roligt för en ensam fru att hitta på tro???



ÄLSKAR dig DANIEL!


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Johan

SV: Hmm, ja, det kanske har funnits på något annat ställe än Tomteboda också, jag vet inte...



På datorn finns det 2 möjligheter. Antingen har du en punktdisplay som du kopplar med USB till datorn. Då kommer allt man skriver och allt som står på skärmen upp på en punktrad på displayen. Annars gör man som jag och använder talsyntes. Jag har en skärmläsare som heter Jaws. I den finns en talsyntes, som visserligen är engelsk, men jag har fått en svensk talsyntes installerad också. Numera finns det talsynteser som låter i princip som en riktig person, men det gör dock inte min, men jag är van vid den här och då är den bäst. Den läser också upp allt man skriver och allt som står på skärmen. Det ända som inte går att få uppläst är bilder.



Alla såna här hjälpmedel får man gratis från syncentralen, men beroende på var man bor kan man få olika mycket. T.ex. i Stockholm, där får man bekosta själva datorn själv och så står de för alla program som ska in i den. Här får man både dator och program.



Och nej, det blir inte krångligare om man skriver t.ex. som man pratar, det gör jag hela tiden på msn o.d. Du skulle nog tycka det lät lite konstigt, men jag är van, så mig gör det inget =)

2009-05-12 @ 15:41:04
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: