Ny fixering

Datum: 2009-11-26 Klockan: 18:28:48 Kategori: August/barnen/Autism

Då byter vi fokus.

Som autistisk så fastnar man lätt i olika saker.

Innan fastnade vi rejält i influensasprutan. Den skulle tas och det var NU. När den äntligen blev tagen så har det ju lugnat ner sig.

Nu har vi hittat en ny sak som ligger i tiden.

JUL!

Och nej jag tror inte mitt barn är "inne" på julen för att jag har lagt min själ i julen någon gång. Utan innan jag ens hade tagit fram en stake så börjades det om VEM som ska vara TOMTE....

Å nu ska det vara ljus och saker ska packas upp och VIPS stod en stake i hans sovrumsfönster.... Kan lova att det är med själ å hjärta... med sprudlande glädje...Han far omkring som en virvel och han letar kontakter och det provas och knäpps på och av... undrar var tomtar ska placeras osv osv.

Tur någon har den energin vad gäller jul.

Mamman försöker. Jag fixar julen VARJE år. Jag gör inget jag inte vill och har minskat på krav och måsten. MEN om jag fick skulle jag gärna slippa. Det är ändå många måsten.

Man säger vi gör det vi vill... det vi känner för. Men så är det ju inte riktigt när man inte gillar julen. Det blir så mycket som förstör den tyvärr.

Jag menar inte att jag far illa men tyvärr följer en del saker som jag hade velat slippa under julen. Tyvärr kan jag inte påverka allt.

Men jag njuter av att se mitt sprudlande barn. Att någon älskar julen. För just det draget har han inte ärvt av vare sig mig eller sin pappa.

Men jag är också så glad att jag och barnens pappa kan turas om, om våra ungar under helgerna. Att ingen har fått för sig att de har mer rätt än den andre att ha sitt barn under dessa tider. Nåja... en parantes.

Nu ska jag vila.. är förbannat trött... gick upp fem då Abbe åkte med skolan till Stockholm idag.

Har varit till läkaren... de gick bra.

Fick sedan ett annat positivt besked. TACK gode gud för att det snart är klart med allt runt lilleman i familjen. LUGN är vad vi behöver.







Kommentera här 4 st

Kommentarer
Malin

Ja det går inte att sätta sig in i hur det är. Att säga att jag förstår är att ljuga för det går bara att tänka sig om ens det. Men du är stark Tess, glöm inte det. Du är en jättebra mamma för dina barn.

2009-11-26 @ 21:45:42
Länk: http://surrfia.blogg.se/
Johan

SV: Tack! Ja, vi får hoppas det går bra nu och att jag slipper biverkningar. Just nu känns det lite i axeln...

Ja, det har blivit grymt uppförstorat hela grejen. Som du säger, folk dör ju av allt möjligt varje dag, men inte slutar vi köra bil, röka eller jobba på byggarbetsplatser för det. Bara för att någon dör av det där dör ju inte alla. Men jag läste en ganska läskig grej, det var någon som hade förlorat både lukt och smak... Det hoppas man att man slipper...



Jajjamen, jag gillar jul! Man vill ju att det ska vara som det alltid har varit. Man försöker göra det så bra som möjligt och jag tycker det är riktigt trevligt. Vi har inte haft några problem i släkten någon gång, vi är vår lilla släkt som håller ihop och det är inga problem med det. Värre blir det kanske nu när våran generation börjar träffa kille/tjej och vill vara med dessa osv. Då blir det inte som det alltid har varit... men den där riktiga känslan som man hade när man var liten har man ju inte längre, tyvärr, men det är riktigt trevligt ändå! =)



Ha en bra helg nu! =)



Kram

2009-11-26 @ 23:19:55
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
messan

Har den inte gett med sig än? Jag ska pyssla idag med adventpysslet. Härligt att få in lite ljus i hemmet. Det behövs den här mörka årstiden.

Krya på dig och ta det lugnt i helgen!

Kramar

2009-11-27 @ 10:16:30
Länk: http://www.jagochminms.blogspot.com
Pernilla

Hoppas att ni får en bra helg, kram.

2009-11-27 @ 11:48:52
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: