Älskade mamma...

Datum: 2009-10-14 Klockan: 10:44:50 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Sitter vid köksbordet hos min mamma.

Mamma är allltid mamma. Någon som står nära. Som de flesta tänker på när det blir tungt och jobbigt. Även de gamla ropar efter mamma eller pratar om henne på ett sätt som om mamma fortfarande finns där.

Mamma.

Vi kollar saker inför kommande saker... planer. Hon tycker hon ser mig mer sällan sedan flytten. Sant. Men i tanken finns hon och för mina barn är hon den bästa som finns. Deras mormor.

Mormor man ringer när de inte kommer överrens med mormors dotter, deras mamma. När något stort har hänt och man vill berätta. När man längtar. Då vill man till mormor. Mormor dagar. Mamma dagar.

Mammas mat,,, mammas famn. Mammas tröst.

Som barn var jag pappas tjej. Men som vuxen står jag mamma nära.

****************************

Massagen ger. Men det tar även energi. Det känns nu i hela kroppen. Måste fortsätta. Om två veckor igen är det dax. Man får prioritera. Det rinner pengar. Men jag ska ju minska på sött. Det är tufft. Jag slarvar. Jag äter. Jag myser. Jug njuter. Men det sätter sig... 

***************************************************************




Kommentera här 5 st

Kommentarer
Johan

Ja, mamma är alltid mamma och kommer oavsett hur mycket man vill det betyda oerhört mycket i ens liv! =)



SV: Ja, jag hade en bra dag =) Redovisningen gick bra. Jag struntade i stödorden, trodde jag skulle virra mer om jag hade dem, så det fick gå utan dem, men det gick riktigt bra ändå =)

Sedan var det en bra och jobbig träning nu ikväll och strax är det sova som gäller =)



Hoppas du hade en bra dag också! =)

2009-10-14 @ 22:56:11
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Leia ♥ - det lilla extra

Så sant så.

2009-10-15 @ 16:02:59
Länk: http://leiabloggar.blogg.se/
Barnens Hjältar

Skönt att du har en bra relation med din mamma. Hur har det gått med VB-ansökan?

2009-10-15 @ 18:36:00
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Barnens Hjältar

Jo det kan ta tid det där tyvärr. Hoppas det skyndas på lite då

Kram

2009-10-16 @ 09:01:39
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
messan

Det är så viktigt att just få njuta och mysa. Det är liksom menningen med livet, eller hur?

Låter underbart att massagen ger dig så mycket positivt. Sorgligt att det kostar så mycket.

Låter som ni har en mycket bra relation, kul.

Önskar dig en skön fredag!

Kramar messan

2009-10-16 @ 12:30:38
Länk: http://www.jagochminms.blogspot.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: