Skuld

Datum: 2009-09-22 Klockan: 17:17:09 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Att ge någon skulden kännas alltid bra.

Att skylla över.

Säga  DET VAR INTE JAG... eller jag vet inte. Jag har inget gjort.

Jag har lagt skulden på MIG... inte på glassen eller godiset, inte bullen jag åt. Utan det är jag som bär SKULD i att latmasken och godisråttan har fått gosa sig in i mig. Tagit plats. Styrt mina val.... Jag har låtit det ske.

MEN jag har fasen inte förstått hur det kan komma sig att jag plötsligt och i rasande takt gått upp. Det har varit lite lite obegripligt eftersom de ovan nämnda har fått bo hos mig ett bra tag. De har liksom grottat in sig rejält hos mig. De har liksom verkligen flyttat in ordentligt.

Kilona har ju kommit PANG sådär... som en höststorm... Passande nog.

Idag hittade jag dock något att ge skulden. Inte NÅGON utan något.

Min nya medicin.

Ja den ger ökad aptit OCH viktuppgång.

Att jag inte hade tänkt på detta. Det värsta är dock att jag måste äta denna medicin. Tror jag. det är att välja på PEST eller KOLERA.... Jag väljer PEST, äta medicin.

Jag upptäckte dock andra saker med min medicin som gjorde att jag ändå ringde mottagningen.

^^^^^^^^^^^^^^^

Bilen.... den gör mig TOKIG. varit på verkstaden och motorlampan lyser i ALLA fall.... VA I HELVETE.... Kan någon ge mig pengar till att lösa lånet så jag kan köpa mig en NY bil.

^^^^^^^^^^^

Nu har vi fått tid till NP för att barnen ska få info. Två tillfällen. Ena gången med film. LSS handläggaren ringde också idag och nästa tisdag kommer hon på besök för att träffa oss och så får vi se vad vi kan få hjälp med.

Det rör sig sakta men säkert framåt.

Men vad gör jag med tröttheten under tiden? Vad gör man för att orka livet? Vem ger jag SKULDEN för detta? Vem vill bära det ok som sitter på mina axlar just i denna stund så jag får vila.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Å VIPS tänker jag äta en PIZZA.... utan dåligt samvete.


Bild: vy över båthamnen i Helsingborg.



Kommentera här 6 st

Kommentarer
soffie

tycker det är bra om du väljer medicinen eftersom du mår bra av den,Men det är ingen rolig biverkning precis,

Jag hade ej svininfluensa utan en äcklig sjukdom som heter Harpest den smittar via myggor,.BLÄ så jag fick pest även att jag ej valde det;O)

kram å vilken fin bild

2009-09-22 @ 19:04:04
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Pernilla

Heej gumman. Hur är det? Verkar vara mycket som snurrar och händer hos dig!!



Här är det bara bra, går lite upp och ner som det brukar. Internet krånglar fortfarande...lite trist men det får gå.



Ha det så bra så hörs vi, kram kram.

2009-09-22 @ 21:15:43
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
angelica

sv ingen fara!:) allt bar med dig?

2009-09-23 @ 08:28:54
Länk: http://aangeeelica.blogg.se/
Frille

Hej Tess!

Kikar in o skriver ett par rader. Jag bloggar inte själv men älskar att läsa. Jag kan ju inte säga att jag tycker om o läsa allt Du skriver, jag menar man blir ju inte glad av att andra t ex mår dåligt, men Du fångar mej i ditt sätt o skriva. Sedan kan jag inte sticka under stolen med att det är kul o se bilderna på dig, Du verkar trivas framför kameran, och gör det bra :-) Mera bilder på dej vet ja :-)

Du får ha en bra dag! Kram//Frille

Eva

Tröttheten ger säkert med sig så småningom. Det blir bättre. Tror du gör klokt i att skynda långsamt - och vara snäll mot dig själv :-)

Kram,

Eva

2009-09-23 @ 10:44:18
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Johan

SV: Nej, det lät ju inte så bra att de var narkotikaklassade där borta... Det låter ju mindre bra...

2009-09-23 @ 15:45:00
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: