Sol

Datum: 2009-09-23 Klockan: 10:45:35 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Tänk vad lite sol kan göra.

Den skänker ro och energi och den skapar lust.

Lust är bra.

Lust är något jag behöver.

Lust att städa. Lust att plocka, Tvätta fönster och vika tvätt. Promenera och njuta. Lust att vara. Lust att älska och att älskas.

Energi till desamma.

Tänk vad mycket hösten har att ge som jag älskar. Ja jag tycker om hösten med soliga dagar vind i trädens kronor och den sprakande färgprakt den ger. Hög och frisk luft som liksom suger tag i ett friskt försök att få oss att må riktigt gott.

Vi har hittills haft en fin höst det tycker jag nog.

Som ni alla vet så rullar min tillvaro på i ganska hög fart. Jag försöker att hinna med att bromsa för att NJUTA för att märka av att jag har lite LUST. Inga måsten.

Att säga jag MÅSTE är negativt. Vi ska se att vi vill, att vi orkar. För att vi VILL inte måste. Det vi inte har så stor lust med kanske kan vänta lite lite....

********

Att känna kärlek. Att känna att man är älskad, visst är det stort och härligt. På söndag har jag varit gift ett helt år. ETT år!!! Det känns. Det är väl härligt. Innan detta var jag gift också. Andra gången gillt. Första gången var jag gift i sex år. Men vi levde 16 år tillsammans jag och mina underbara ungars pappa. Hoppas Daniels och min kärlek ska vara livet ut.

Jag vill se mig själv gammal och grå bredvid en stilig gubbe som är just han. HUr vi sitter där han och jag och håller handen och njuter av en tillvaro av våra ungar och barnbarn.

Men först ska vi leva. Vi ska leva här och nu och NJUTA av livet.

       

Bilder... JAG å åter jag på BEGÄRAN. Tack för den fina kommentaren Frille. Nig och bock.



Kommentera här 9 st

Kommentarer
´Therese

Vi har hittills haft en underbar höst, som du skriver! :)

Kika bara på de vackra höstbilder jag lyckades ta imorse. Vi får verkligen hoppas att detta fantastiska Septemberväder fortsätter ett bra tag till.



Fortsatt trevlig dag! /Therese

2009-09-23 @ 11:13:28
Länk: http://identifikation.blogg.se/
marie

Vilket härligt inlägg!! Härliga bilder!

Hittar du lusten så skicka gärna lite till mej...jag skulle behöva extra mycket lust för att fixa här hemma...

Men min lust vill bara ta mej ut,,,ut i sköna, friska luften.

Grattis till kärleken! Ni kommer nog sitta där tillsammans o hålla handen tills ni blir över 100 år...

kram på dej

2009-09-23 @ 11:44:39
Länk: http://mariekjerulf.blogg.se/
anna

så fint med bröllopsdag, hoppas den blir fantastik. I december jfirar jag och mr N 15 årig bröllopsdag, int eklokt så fort tiden går.

2009-09-23 @ 12:20:32
Länk: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Jonas H Svensson

Lev väl... Kärlek & Respekt!!!



Kram

2009-09-23 @ 15:21:21
Länk: http://jonashsvensson.se
Johan

Här är det då inte sol idag... Blåser jättemycket...



SV: Shit vad resor de gör då! Vi fick åka på ett miniläger 3 dagar, det var det ända. På öland läser man i 3 veckor och konfirmerar sig därefter, men att åka både på skidresa och till Rom och grejer, det låter inte helt fel! Jag vill också dit! Både till Rom och åka skidor! =)



Ja, idag var det en ganska bra dag. Vi hade sovmorgon till 10, 2 lektioner varav 1 prov och sedan hem igen. Nu är det träning snart...

2009-09-23 @ 15:49:49
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Petra

Så fin du är!! Typiskt det där med medicinen. Precis så vart det för mig med, kilon kom pang på å sen träffade jag ju Samuel med så då blev det ytterligare kilon, hahaha! Men nu har jag bara gått upp 5 kg med bebisen å hoppas det håller sig till max 5 kg till för då kommer jag väga mindre efter förlossning än innan graviditeten å det betyder mindre kilon att förlora! Men det är fortfarande för mkt! Men vi får kämpa på å klarar du dig inte utan medicinen så är det så det måste vara vännen.

Visst har du rätt i att får man ordning hemma så trivs man mer å det känner jag ju, men det är fortfarnande den där tomheten...



Kram

2009-09-23 @ 16:10:59
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Pernilla

OK förstår att det är det, men försök ta det lugnt mellan varven.



Hmm har varit sol ibland här idag, mest varit grått och blåst väldigt mycket har det gjort.



Jätte fina bilder på dig/er =) Kram

2009-09-23 @ 16:13:25
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Malin - Hockeyfruga

tusen tack gumman <3

ah va härligt, här har regnat men tog en långrunda ändå hihi! alltid lika härligt att läsa dina tankar! Hoppas dagen vart underbar! Kram

2009-09-23 @ 18:07:53
Länk: http://mysunshinestory.blogg.se/
Frille

Wow..kul att Du gillade det jag skrev :-) Kul med fler bilder...Du borde lägga upp ett helt album o dela fler bilder på dej o dina upplevelser... Du passade i den rosa somriga klänningen :-)

Hoppas Du får en skön kväll! Kram

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: