Kommersiell radio.

Datum: 2010-04-21 Klockan: 19:51:10 Kategori: Allmänt

Jag har mer och mer tröttnat på radion.

Det är samma musik HELA tiden... ny och fräsch musik... ny låt från ...... å så kommer samma igen. Musiken spelas sönder....

Reklamen ska vi inte prata om... tröttsam... Musik non stopp å ändå massa tjat och så...

MEN jag har ändå gillat programmen... Morgon zoo.... Morgonen med Adam å Gry...



Något har dock hänt... Sedan Ola Lustig kommit in på morgonen på RIX har något hänt med Roger... han är rent ut sagt otrevlig... arrogant och ja näe... fyyyy va trist han är mot denna Ola.... Titti har hamnat på eftermiddagen och gapar och skriker mest.... Har till och med en programpunkt som heter Titti tar ton. Grejjen är att innan har det varit ett straff för henne att just sjunga då hon inte har någon sångröst... De kan ingen människa hjälpa men nu ringer man alltså upp folk och sjunger... eller rättare sagt hon skriker så mycket hon orkar. Ska de va kul? NOPE.

Programpunkten sverige mot morronzoo har också ballat ut. förr va det ett straff som tog emot men sedan Sofia började så jaaa.... de är inte något straff då hon faktiskt gillar att göra lite crazy saker. Har de inget nytt att komma med??? In med något nytt.

Anders Timell på Megapol är ju en stor barnunge som man knappt orkar lyssna på heller. Att man även tar in denna Alex Schulman som är en redigt otrevlig och inget att lyssna på överhuvudtaget.

Saken är att jag VILL lyssna på radio när jag åker bil... ja menar stänga av kan man ju. P3 spårade ur för länge sedan när det blev lite mer för yngre enligt mig eller så blev jag äldre. Förr lyssna jag på just P3.... men nu för att även slippa vår skit lokalradio från Karlskoga som e SÅÅÅÅÅÅ URK å som jag tvingas lyssna på dagligen på mitt jobb så har jag slagit över på P4....

Äntligen en kanal som verkar normal... tack för detta...

Lyssnar ni på radio och vad tycker ni?




Kommentera här 7 st

Kommentarer
Ingmarie

Lyssnar mycket mer på radio än ser på TV!

Men oftast har jag P1 på.

Tro nu inte att det bara är opera eller något överkulturellt,det är banne mig den bästa kanalen!!!



Kramen från mig

2010-04-21 @ 21:17:11
Länk: http://frujacobsen.blogg.se/
Becca & baby

Lyssnar aldrig på radio nuförtiden, men förr var Rix morronzoo trevligt att ha på i bakgrunden när man gjorde sig iordning för dagen. Håller med dig om att det är samma låtar hela tiden, om och om igen ._. Blir så tråkigt att lyssna då!

2010-04-21 @ 22:53:43
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Marcus Å

Jag håller med dig! Lyssnar nästan aldrig på kommersiell radio för de spelar ju faktiskt samma musik hela tiden. Bara massa skit som är gammalt! Kul att du skriver om detta, håller just nu på med detta i skolan... Intressant!



Det där med intervjun låter också intressant. Har du kollat upp det elelr? :)

2010-04-22 @ 07:29:05
Länk: http://slipsens.blogg.se/
Marcus Å

Det låter mycket bra! Dock har jag fullt upp med intervjuer fram till vecka 23 men det går alltid lösa :)

2010-04-22 @ 09:01:20
Länk: http://slipsens.blogg.se/
Becca & baby

Jag klickar några ggr per dag åtminstone :) Uppdaterar fönstret ibland så annonsen ska ändras ^^



Tror att hostan börjar ge med sig, var lite jobbigt i natt men det hjälpte att dricka lite vatten bara :)



Lyssnar du inte på Rock-favoriter eller vad det heter? :) Där brukar det kunna vara en del, dock så spelar även dom samma låtar om och om igen :/

2010-04-22 @ 09:58:11
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Johan

Du har så rätt. De komersiella radiostationerna är inte bra längre. Adam och Gry har alltid varit bättre än Morgon-zoo.

När det gäller att lyssna på radio lyssnar jag i princip bara på nätradiostationer. Ska det vara "vanliga radio" blir det Lugna favoriter. De har i alla fall lite bra musik, även om det ofta är samma.



SV: Jo, även om du inte har feber ska du inte träna om du har något annat, t.ex. förkylning. Beror det på pollen är det väl inte så mycket att göra något åt, men det påverkar ju, det är helt klart.



Haha ja, där ser du. Det är väl ett bevis för att du skriver bra? Att läsaren får en bild av det du förmedlar :)

2010-04-22 @ 15:53:56
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
AMANDA FALK

man ska ju såklart lyssna på vakna med the vocie på morgonen :D

Ha en toppen torsdagskväll!

2010-04-22 @ 21:52:11
Länk: http://amandafalk.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: