Sjukstuga

Datum: 2010-04-26 Klockan: 09:25:02 Kategori: August/barnen/Autism

August är sällan sjuk och OM han är sjuk är det inte så allvarligt. Nu är han SJUK.... fy det har varit en hemsk natt.... han har yrat... han har skrikit... jag har inte ens fått kontakt med honom. Han har stundtals varit så rädd och sett saker och varit stel som en pinne. Jag har faktiskt aldrig sett honom så och jag är glad att jag inte behövde åka in med honom.

Kan tänkas att han reagerar på ett annat sätt pga sitt funktionshinder. Han förstod inte att han yrade och drömde och var helt hysterisk.

Idag är febern något lägre och han har fått i sig lite lite att dricka. Albin är inte heller bra... yr och hög feber och mamman själv är helt slut och har huvudvärk pga natten som varit och pga att jag själv inte varit bra.

Fy vilket slut på helgen de blev och idag skiner solen och jag hade velat vara ute hellre än att ligga sjuka här. Har så mycket jag vill göra i trädgården. Men nu får de vänta tills vi är bättre. VILA står på programmet.



*******************************
********************************************

Det dåliga samvetet kommer dock smygande så fort man måste vara hemma från sitt jobb. Varför är det så? Man kan ju inte alls råda över att man är sjuk eller att barnen är detta men ändå gör de flesta av oss just detta. Som om vi är hemma utan anledning. De är hemskt att känna så. Det värsta för mig just nu är att jag idag får en elev och det känns mindre bra att inte vara på plats. Men som sagt... jag kan inte styra över detta.

Jag får själv alltid dåligt samvete om jag mår dåligt och ställer till det för någon annan. Stackars Daniel som fick ta bilen tur och retur till Södertälje för att JAG inte kunde stanna kvar på årsmötet.... jag var så dålig och så kunde jag inte vänta in tåget och vara med. Att blir sjuk borta när man inte kan ta sig hem själv är hemskt. Jag får dåligt samvete och jag skäms fast att jag vet att jag inte rår över det som händer.

DUM är vad man är. MYCKET dum.





Kommentera här 3 st

Kommentarer
Mallamousan

Ja visst är bilden fin! :) Jag ska hälsa så mycket! Ska försöka ta en bild så du får se vilket fint halsband din son köpte till henne i helgen! :) hihi

2010-04-26 @ 09:54:39
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Becca & baby

Samma här, det har nästan annat av helt :/ 119 kr ligger jag på.



Här är det väl inte direkt bättre. Är otroligt trött trots att jag tycker jag sovit bra inatt.. Dock så vaknade Isac kl 6 i morse och har varit vaken sedan dess, är inte imponerad av att Micke inte kunde ta honom. Han har ju faktiskt varit barnfri i helgen plus att jag är sjuk -.-



Hoppas det blir bättre med er under dagen.

2010-04-26 @ 10:12:09
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Johan

Nej, usch, bli sjuk borta är fasen inte kul! :/

Jag hoppas det är bättre hos er imorgon! :)



SV: Ja, jag blev ganska nöjd med det inlägget faktiskt :)

Varför blev han bortadopterad, om man får fråga? Du behöver inte svara...

Fattade jag rätt om du träffade din riktiga farmor, men inte hon som din pappa adopterades till?



Farmor hade främst en speciell plats i mitt hjärta när jag var mindre och det är väl det man kommer minnas och bära med sig också. Inte de här senaste åren på ålderdomshemmet när man knappt var där. Det är den gamla goda tiden, när hon bodde kvar i huset med farfar och vi var små som man kommer minnas... :)



Hm ja, men han är ju lite speciell den mannen :)



Visst, Lugna favoriter spelar också samma låtar, men det är ändå bra låtar. Tidlösa klassiker som aldrig blir dåliga, så det är inte riktigt samma sak som Megapol och Riks tycker jag...



Kram

2010-04-26 @ 23:31:41
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: