Detta med vänner....

Datum: 2010-12-08 Klockan: 09:49:19 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Ensamhet.

Jag känner ofta en enorm ensamhet. Jag känner att jag inte har någon vän. Inser att jag själv är en stor bov i detta. Jag sitter ofta och känner mig ensam och att ingen hör av sig. Men jag själv då? Varför hör inte jag av mig? Varför tar jag inte tag i de vänner jag faktiskt har? Jag har ju flera underbara vänner som faktiskt känner samma sak. Ensamhet.

Jag har en stor del i detta och ofta är det väl mitt mående som sätter käppar i maskineriet. Jag orkar inte vara sociel fast jag behöver vara just detta för att må gott. Jag orkar inte ringa. Jag orkar inte. Men jag mår så illa av att sitta ensam så jag får slag.

Varför ringer man som sagt inte och säger nu tar vi en fika eller går på en film?

Jag är rädd att få nej... och det KAN vara svårt att få ihop de då mina nära vänner jobbar i vården liksom jag. Men om man planerar in... visst finns tiden.

Jag håller på att jobba med detta. Sluta gnälla och ta tag i rellationerna.

Men det tar på krafterna också. Eftersom min enrergi depå ofta är så slut så måste jag hinna fylla på. Men jag hoppas det ger sig. Träningen ger så mycket nu även om jag går iväg med tvång, så ska jag nog kunna se till att umgås med de jag har i min närhet. För de finns ju.

Sedan har jag ju de som jag dagligen har kontakt med via nätet och sms.... vad vore jag utan Anna?

Men jag har beslutat att försöka leva efter allt de där jag vet är bra för mig. De där jag vet men aldrig riktigt tar tag i. För jag vet ju vad som krävs.



Jag behöver saker att se fram emot. Små som stora. Imorgon blir de tattuering. NICE.... vidare är resan bokad och den blir va man säger TOTAL... hela familjen ska åka och jag är så glad över våra fem barn.


Kommentera här 8 st

Kommentarer
Mib

Häftigt med en ny tattoo! Ska bli kul att se bild sen!

2010-12-08 @ 14:37:33
Länk: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Mallamousan

Haha, ska jag lägga upp puppera på bloggen!? ;)

Har haft en klänning som hängt i garderoben väldigt länge som jag aldrig använt. En sån där "typisk" kontorsråtta fodral. Puppera hamnad verkligen på plats! :) haha

2010-12-08 @ 15:02:20
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Johanna

Det är inte lätt alltid, men du är i alla fall medveten om det, det tycker jag är bra, då kan man alltid försöka förbättra kontakten. kram

2010-12-08 @ 17:24:37
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Ellis

Hoppas energin kommer tillbaka så smått mer och mer! =)

Roligt med tatuering, hoppas det blir lyckat!

Ha en fin kväll vännen!

Kram Elenor

2010-12-08 @ 20:30:32
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
soffie

jag tycker du ändå verkar vara så stark och din familj gör ju att du aldrig är ensam men det är klart att vännerna behöver man med,va härligt att ha resan bokad å hoppas din tatuering blir jättefin,

kram

2010-12-08 @ 23:09:04
Länk: http://soffie69.blogg.se/
wondergirl

Vad innebär det att ha vänner egentligen? Någon som tycker om en som man är, oavsett hur man är. Någon man kan höra av sig till även om det gått ett halvår utan kontakt. Jag har många bekanta, många kompisar, men få riktiga vänner. Det skulle vara systra mi då.

Jag tror den ensamheten du beskriver är ganska vanlig. Vad som behövs är att man går emot sin egen ångest och hör av sig själv. Att man tar vara på de kontakter man faktiskt har.

2010-12-09 @ 16:03:41
Länk: http://www.wondergirl-bloggen.zoomin.se
Johan

Ja, den ensamheten känner jag också ibland. Speciellt nu på senaste. Känner mig stundtals ensamast i världen...



Var är det ni ska åka? :)

Saker att se fram emot är ruskigt viktigt! Jag har inte mycket att se fram emot numera, det är mest träning och landslagsläger, annars finns inte mycket att se fram emot, tyvärr. Men det lilla är bättre än inget alls. :)

2010-12-14 @ 22:08:56
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Samuelagathe

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.

2011-11-21 @ 10:54:56
Länk: http://samuelagathe.bloglyric.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: