Lucia....

Datum: 2010-12-13 Klockan: 20:24:41 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Varit och tittat på August klass när de lussat. Så duktiga och fina. Idag kan jag ju ändå tycka om detta med lussande. Förr var de svårt. Det var ju så att jag tvingades att vara skolans Lucia i trean.

Jag var väl den enda tjejen som INTE ville vara Lucia men ja lotten drogs och på lotten stod mitt namn. PUNKT, de blev ett tauma.

Idag blev jag faktiskt kallad på anställningsintervju. STOLT.... men jag tackade NEJ. De va nattjobb och jag mår inte så bra av att jobba natt. Det är inga problem att jobba men jag sover inte bra och känner mig bakfull. En anledning är även att jag fortfarande har mina resor och att jag faktiskt blir av med min heltid och får en tjänst på 75% OM jag skulle få den. Så om jag tackar ja och inte fixar nattarbete ja då har jag gått miste om mina procent och det skulle bli rejält tufft.

Så ja,,,, ja sa NEJ.

Dagtjänsterna var tillsatta.

Känns trist men ändå vet jag att jag gjort rätt. Jag kanske hittar något annat.

Nu känns detta med skolan så rätt så de är fokus mer än något annat. OM jag klarar skolan har jag ju mer att komma med när jag söker denna form av jobb.


De känns konstigt som sagt. Säga NEJ....

Å vem vet vad som händer i framtiden? Ja vem vet. Just nu vet jag bara vad jag känner inom mig. Jag har jobbat på avdelningen jag är på i tio år nu. Nästa måndag börjar jag dock på en ny avdelning. Det känns jättebra och jag ser fram emot lite nya arbetskamrater och nya rutiner.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
LIENE

sv: det blev lyckat ja:)

Åh egna köttbullar är alltid gott! Hoppas dte var trevligt på julbordet också.

Känner igen det. Så är det nog för alla. Man får verkligen ta och skriva lappar på kylskåp och speglar och på skrivbordsbilden på datorn.

2010-12-13 @ 21:36:44
Länk: http://lienesblogg.blogg.se/
Johan

Lycka till! Jag ska tänka lite extra på dig! :)

Det kommer gå bra! :)



Vad är den nya avdelningen för något? :)



Framtiden vet vi som sagt inget om just nu, man vet aldrig vad som händer, men jag vet precis vad jag hoppas och vill. Sedan får tiden utvisa om det blir så eller inte. Bara att vänta och se...

2010-12-14 @ 22:31:21
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: