Ny dag...

Datum: 2010-12-04 Klockan: 10:20:48 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Lördag....

En kall vinterdag.

Segt uppvaknande. Trodde inte det var sant. Men upp kom jag segt som tuggummi och iväg till jobbet tog jag mig dock.

Lång delad tur idag men några timmar mitt på dagen med bästaste kompisen. Prata och äta något gott.

Tankarna snurrar i skallen som vanligt.

Jag önskar tankeflödet kunde ge sig. Att jag kunde få stopp. Sätta punkt. Förlika mig och acceptera.

Jag behöver säga till mig själv högt och tydligt:

-Jag duger och det jag gör räcker.

Jag behöver se på mig själv och känna att jag kan tro på mig själv.

Att jag finner ett lugn och känner mig NÖJD.

NÖJD.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
LIENE

sv: Jättekul ja:D

Idag ska jag göra musikläxor från skolan. Sång, piano och gitarr.

Vad gör du idag då?



Det är svårt att acceptera och vara nöjd men det borde vara lättare om man verkligen vet att man duger och du duger:) det gör alla människor utan att anstränga sig.

2010-12-04 @ 12:29:05
Länk: http://lienesblogg.blogg.se/
Annelie Lorentzon

Det kvittar nog hur mycket du tänker och funderar, det är nog bara att försöka bestämma sig för att man duger som man är och gör det man gör rätt, efter bästa förmåga. Lycka till // Kram Annelie

2010-12-04 @ 18:45:23
Länk: http://zikoria.blogspot.com
Ellis

Hoppas du har haft en bra dag trots jobb!

Kram Elenor

2010-12-04 @ 22:12:30
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: