Snurr

Datum: 2010-12-03 Klockan: 13:38:41 Kategori: August/barnen/Autism

August var snurr idag.

För första gången ville han inte till skolan. Något störde kom vi fram till. Någon i matsalen hade sagt något som han uppfattade som att man retade honom. Svårt att veta. Men han har alltid vuxen med sig så ja... svårt att tro att de ÄR så. Men man får ta hans känsla på fullaste allvar och försöka förklara att det kanske inte var illa menat.

Att ha Autism gör ju att man tar saker bokstavligt. Det man säger är det man menar. Man förstår inte nyanser eller skoj på samma vis. Man måste lära sig. August har svårt för uttryck som:

-Lägg benen på ryggen.
-Vad har du på hjärtat.

När han väl kom iväg så var jag snurr och hade för mycket innan jobbet. Både jag och Daniel tränade och det är nyttigt för jag rensar skallen och har full fokus att röra mig. Men så var de så mycket mer som skulle hinnas med.

Sedan hämtade jag August INNAN lunch. Det var ett nytt utbrott. INGEN mat? Han svalt ihjäl.... han var grymt upprörd och jag sa att nu slapp han ju gå till matsalen. Han förstod inget. Det har vidare varit strul över vad man äter och inte hela veckan.

Mammans tålamod tryter när tröttheten tar över kroppen.

Att köra till byn för jobb och mormor blev också helt fel när Daniel helt kollat fel på tiden och jag fick köra honom. Fel håll till skithålet och vidare släppa av Daniel på fel sjukhus.

Mamman är helt slut nu och ska jobba HELA helgen. Sonen fick ytterligare något att fundera över när han insåg att han skulle sova hos mormor. Ja det var han förberedd på men när så mycket annat kom emellan så var de kaos och han hade inte alls fått med de.

Han tog sina väskor,, mormor mötte och han surade över varför i all sin dag han INTE fick följa med mig till jobbet.

Kände att det inte alls var läge. Vi får se hur det går hos mormor. Annars får man ju ta honom före allt annat. För att vi ska orka. För att minimera det som vanligt folk anser är fullt normalt. Vardagen som inte alls blir som man trodde. Planeringen man hade ställs på ända. Men när man har ett barn som inte klarar detta så är de ju så. Allt påverkas och just nu har jag egna tankar som är gör mig nere. Totalt nere. Att planeringen inte håller ja så är de för de flesta men när man inte fixar dessa saker blir de mycket som blir så mycket svårare. det tar på en och inte tal om hur min son känner sig.

Men när ungen min tittar på mig med ryggsäcken över axeln och resväskan i den andra handen och säger:

-Hej då mamma!

Så vinkar han lite fort och ler mot mormor ja då älskar jag detta barn mer än något annat. August är August och jag hade inte önskat honom på något sätt. Han ger oss så mycket värme och alla säger att han är så härlig och go. Och JA de ÄR han.

Bild: Liten August på Öland.




Kommentera här 7 st

Kommentarer
Johanna

Hoppas dte går bra hos mormor :)

2010-12-03 @ 16:08:11
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Gurkiss

Hua det låter som en kaos dag....



Jobbigt att behöva jobba hela helgen när du är trött och skulle behöva vila.



Så sött foto :)



Ha de gott gumman och ta hand om dig.

kram kram

2010-12-03 @ 23:01:16
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
Ellis

Hoppas det gick bra hos mormor då och att du får en lugn jobbhelg!

Sköt om dig vännen!

Kramar, Elenor

2010-12-04 @ 01:13:33
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Lilitha

Ja, vad vore vi utan våra barn... Kram Lilitha

2010-12-04 @ 01:32:32
Länk: http://lilitha.blogg.se/
Annelie Lorentzon

Så skönt att allt löste sig till slut och att det blev ett bra avsked och mormor fick en glad pojke att ta hand om. // Kram Annelie

Marcus Å

Tack så mycket för din kommentar. Hoppas du får en fin lördag!

2010-12-04 @ 09:58:57
Länk: http://slipsens.se
Lena

Har sagt det förut och kommer säkert säga det igen.. jag tycker du är helt fantastisk!! Vilken tur August har som fick just dig som mamma! Du skriver så målande om era dagar så man kan riktigt se er. Tycker att du skulle börja föreläsa om hur det är att vara förälder till ett autistiskt barn!! Kram!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: